donderdag 11 april 2019

11 april 2019

Dagje weg
 
 
Ook dat kan in plaatst van een handwerk dagje een dagje op stap met de handwerkdames.
Helaas konden ze niet allemaal mee...verschillende van onze groep hadden al een afspraak. Dus gingen we met een gedeelte van onze groep op stap.
En waar ging de reis naar toe????? naar Deventer en daar in een Borduur winkel geweest .

 
Dit waren we al lang van plan...we wilden eerst met de trein...maar dat zou een hele onderneming gaan worden...uuuuuuren in de trein en dan niet in de spits uren te mogen reizen...we kwamen er niet uit, toen hebben we besloten om met de auto te gaan...maar ja met z`n 5 in een kleine auto dat ging hem niet worden...dus heb ik manlief aangekeken en gevraagd of we die dag met onze auto`s  konden ruilen...en gelukkig dat was geen probleem voor hem.
Maar ik zat wel met een probleem....want sinds dat we deze auto hebben, heb je geen sleutel meer nodig om te starten...nou ik weet niet hoe ik die auto aan de gang moet krijgen...maar goed vanmorgen voordat we weg gingen eerst maar eens geoefend ... eerst op het pedaal...dan op de blauwe knop ...in zijn D dat is vooruit en in zijn R dat is retour. oké en? oefening baat echt kunst...de reis kon beginnen ...en is voorspoedig gegaan...alhoewel in plaats van links op de rijbaan blijven en dan rechts rijden richting Apeldoorn ging ik meteen links...
Oeps help! ik ga nu naar Nijmegen en daar moet ik helemaal niet zijn .

De dames achterin en een voorin gevraagd of ze A.U.B stil willen zijn
 ( want ja praten ging goed  ik rijden en hun gezellig kletsen) gevraagd of ze met me mee willen kijken hoe ik weer op de goede weg terecht kan komen
Nou het was ineens muis stil.
En ja hoor goed met z`n 5 gekeken en op de borden gelezen en kwamen zo weer op de goede snel weg terecht
Pfff dat was even heftig .
We hebben de auto op een kosteloos parkeer terrein gezet...en gingen met de pond overvaren en kwamen zo dan kort bij het centrum en de winkel waar wij naar toe wilden.. Eerst gingen we op zoek naar een restaurant om een kop koffie te drinken...
he! wat smaakte dat heerlijk na zo`n reis.
 
Door de mooie straatjes van het oude Deventer heen gelopen en zo kwamen we al gauw bij de borduur winkel waar we wilde gaan kijken en? kopen.
wat een zijde...wat een kleuren pracht.
Hartelijk werden wij ontvangen door Mevr. en kregen koffie en thee aangeboden, gezellig rondom een grote tafel midden in de handwerk winkel...wat een borduurzijde was daar...je keek je ogen uit...en  dan denk je wat zal ik voor kleuren kiezen!!! ook het band en linnen wat een keuze.
Ik zelf heb band gekocht om die te borduren en om houten klossen te doen...die ik nog heb liggen.
 
Daarna heerlijk geluncht en kleine winkeltjes bezocht...
ook nog in de grote kerk wezen kijken.
Kort samengevat een hele fijne en goede dag gehad met elkaar...
Ditty was alleen gegaanmet de auto dus waren we met ons 6...
Fie wilde graag mee, maar kon onverwachts niet.
We hopen  t.z.t. een dagje weg te gaan met heel onze handwerk groep.
               Gezellig aan de tafel het laten zien wat er is gekocht.
  Hier een klein piep kleine kringloop ...waar Teuni ineens twee hele mooie houten oude klossen zag, voor een prikkie.
                                                        Hieronder heb ik gekocht.
                                                                        Dit van Berty
Dit is van Ditty
            Rond kwart over 5 mochten we veilig weer thuiskomen...
 
D.V. 25 april hebben we de handwerkdag hier...
kijken we ook weer naar uit.
 
Allen een hartelijke borduurgroet van Rian

4 opmerkingen:

  1. Dat was zo te zien en te lezen een geslaagd uitstapje.
    En voorlopig weer genoeg (borduur-)werk voorhanden.
    Veel succes en borduurplezier!
    Groet van Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker was het geslaagd en knap dat na zo,n intensieve dag de zelfde avond al een verslagje op de blog staat !
    Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er gezellig uit ma :-)Leuk om met de dames op pad te gaan.
    En wat een mooi weer hadden jullie. Deventer is een hele leuke stad! We zijn er verschillende keren geweest toen we nog in Rijssen woonden.
    Jullie zullen wel weer genoeg inspiratie op hebben gedaan in dat leuke winkeltje!!
    Liefs uw dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NIET NAAST DE DEUR. EVEN NAAR DEVENTER MAAR DAN HEB JE OOK WAT.
    WEER GENOEG TE MAKEN MAAR EERST HET HUISWERK!!!!!!!
    GROETJES, LIESBETH.

    BeantwoordenVerwijderen