vrijdag 20 september 2013

Wat je met weinig geld kan doen.

 

Het vullen van de glazen stolp:
Op naar het Handwerkfestijn in Buntschoten met de HandWerkgroep!
Echt een aanrader wat dat is zo leuk en alles is goedkoop.

Aankopen (zie foto):
- 2 meter stramien € 1,50
- zak met diverse kaartjes wol € 0,50
- 3 verschillende breedte bandstramien
 

Ik had nog een mooie oude houten klos liggen en dacht, dat is het, die ga ik mooi maken.
Ik heb bewust gekozen voor de naturel kleuren, maar moest er wel aan wennen omdat je veel met rood en blauw werkt. Eerst met de muizentandjes steek om het stramien heen voor de afwerking t`sjonge wat een klus zeg! maar dan wordt het wel héél netjes. 

Geborduurd met twee draadjes, een volgende keer probeer ik het 3 draadjes DMC.
 
Daarna randen gezocht er op geborduurd, ik wilde geen bedeltjes er op, omdat ik vond dat het er niet bij past , maar wat dan wel, de knopendoos opgezocht en ja dat was precies wat ik wilde.
 
Op de klos zie je meteen de naad van muizentandjes zo zet je het netjes aan elkaar ( kan nog netter hoor! ) maar al doende leert men toch!
Ik wilde nog iets bij de klos zetten (in een glazen stolp).
En had ook kaartjes wol gekocht en daar de wol vanaf gehaald, en stramien band genomen en daar randen op geborduurd en dit is het resultaat.
Hier de achterkant met de knoopjes en de afwerking met de muizentandjes steek.  Wil  bij die houten klos en kaartje een klein kussentje maken  ook van het grove stramien dan is het voor mijn gevoel compleet. De glazen stolp dit was het doel. Ook nog knoopjes er bij neergelegd, leuk toch!

12 opmerkingen:

  1. Weer een gezellig en uitgebreid verhaal ma. Die stolp is leuk zeg! De klos en het wolkaartje staan er heel leuk in. Kvind het ook een leuk idee voor onder mijn stolp. We hebben genoeg ideeen. Tot d.v. volgende week.....groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ben je weer creatief geweest van de week, een heel leuk geheel geworden zo onder de stolp, die kaartjes wol (vroeger noemde je dat een bratje wol) tenminste hier op het dorp, daar heb ik er toen veel van verkocht bij ons op de zaak,toen werden er nog sokken gestopt ;-)
    har groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rian...

    Ik dacht dat je een weekje vakantie hebt gehad...!
    maar jou creativiteit stond niet stil...
    leuk bedacht vooral van dat kaartje wol ?

    Vriendelijke groet ...en nu met je Jubileum lap verder.
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rian wat staat dat knusjes zo onder de stolp , leuk dat zo'n wolkaartje een 2de leven krijgt ,
    misschien komt er nog een zusje of broertje bij, zou wel gezellig zijn zo met z'n tweetjes ,ergens moet ik nog een leuk voorbeeldje hebben ,zal eens zoeken .

    Groetjes uit Bornia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O,ja we lezen ook graag over de vorderingen van je jubileumlap ,laat je hem een keertje zien?
    wij handwerkdames zijn altijd erg nieuwschierig.

    Ditje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ditty en de andere handwerkdames.

    Hoop volgende week weer een stukje te schrijven en te laten zien over de borduurlap voor ons D.V. 40 jarig huwelijk, wil proberen de brede rand af te krijgen althans een hoek.
    Of het lukt!!!!!!!

    Groetjes van Rian (Ma)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rian,
    Wat een prachtige dingen staan erop. Ik wordt er helemaal verliefd op. Dat babydekentje en die geurzakjes.
    Prachtig. En dan dat ijs van Betty. Mmm heerlijk. Ik heb vanmiddag ook haakspullen gekocht in Bleskensgraaf bij steek voor steek. Hele leuke winkel. En daarna even naar de creabeurs geweest in de Lockhorst in Sliedrecht.
    Groetjes Corrie M

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk om te zien dat je nog steeds last hebt van het borduurvirus, ga zo door , wij genieten mee, had je deze stolp al? want het is inderdaad een mooi idee!!
    groetjes Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Frieda

    De stolp had ik al vind het zo ook een mooi geheel, alleen nog een klein kussentje van die grove stof erbij ,dus de virus is nog lang niet voorbij.

    Gr van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Rian, wat een ideeën heb je telkens weer!! heel leuk gedaan, de borduurboeken zijn aan jou wel besteed zeg!! veel plezier met borduren. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Rian,

    Ziet er echt leuk uit hoor!!!
    je bent wel heel creatief!!
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is niet gelukt zie ik maar het is echt prachtig allemaal ! Ik hoop dat dit er op komt dit bericht ! Een ieder geval een pluim ervoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen