woensdag 15 februari 2017

15 februari 2017

Hier zijn we weer...met van alles en nog wat.

We waren op Sari na als groep compleet.
Berty trakteerde op eigen gebakken cake...twee verschillende smaken...bedankt Berty.

Een ieder heeft zijn handwerken  laten zien ... dat betekend dat we gestadig door gaan met onze kruisjes en steekjes...hoeveel kruisjes zouden wij al geborduurd hebben de afgelopen jaren?...iemand van de andere groep handwerken borduurt heel haar leven al, en vroeg zich mijmerend af hoeveel kruisjes zou ik hebben geborduurd????? haar gedachten kwamen
bij ongeveer een miljoen...
 
Nee zoveel kruisjes hebben wij nog niet geborduurd.
Wij staat wat dat betreft nog in de kinderschoenen.

Ook de Quaker lap van Berty...prachtig wordt hij...Berty besluit dat ze eerst haar Quaker lap af gaat maken
ze heeft zoveel borduurstukken onderhanden
nu eerst maar eens een werkstuk afmaken.
Daar ben ik het helemaal mee eens
je kan ook teveel onderhanden hebben.
Teuni is volop bezig met een Quaker bal aan het borduren
af is hij  nog niet...misschien de volgende keer?
Ook dit wordt een mooi handwerkstukje.
Elsa had gehoord dat het zou gaan vriezen
 en dacht nog gauw een muts te haken
 oei wat gaat dit snel bij Elsa.
Een genie in haken.

Lenie was voor Jantien een opdrachtje aan het borduren..
Een piano waar een kussentjes van
gemaakt wordt....knap hoor Lenie!!!!!
En dan is er Liesbeth nog ...
tjonge jonge wat gaat die gestadig door...wat een talent.
Nu is Liesbeth veel op pad i.v.m. wandel routes lopen...met tussen pozen in een huisje en ja dan kan je veel borduren.
Prachtige kleuren van het borduurstuk van Jan Houtman...
maar ook haar eigen lap...wat een inzicht en creativiteit.
O ja!!!! dan ben ik er ook nog...gestadig ga ik door met mijn lap...en ik moet zeggen dat het lekker gaat en ben te tevreden...ga rustig door.
Maar niet alleen met handwerken
dat weten de meesten van  jullie wel.
Ook met Power Points maken  gaan we door...
dus veel afwisseling.

Een kijkje nemen op de Power Point blog ?
Klik dan op de link hieronder

   Iets nieuws heb ik wel gedaan en dat is ?
Nieuwe Hobby?

Iets gebakken...ja jullie lezen het goed...een Havermoutreep
 
Zoals jullie weten zit ik  met allergieën
( Houd in dat ik de cake van Berty niet kan nemen )
Ik wilde al zo lang iets bakken,
maar dit is ECHT mijn hobby niet...totdat wij bij onze dochter Bep waren en vroeg of ik iets wilde proeven...
Bep gaf aan ma dit is echt iets voor u...ik geproefd...mmm wat vond ik dit lekker...En dit mag ik ook.

Mijn man kreeg ook een stukje om
 te proeven maar toen we naar hem keken ...
Oei we zagen iets aan zijn gezicht...waarvan we dachten dit vind hij niet lekker...manlief  ging naar de kraan om zijn mond te spoelen en vertelde dat hij dit echt helemaal niet lekker vind.
En vraagt zich af hoe kan iemand dit lekker vinden
geef mij maar een hazelnoot gebakje.

Ja dat kan, smaken zijn verschillend toch!!!!!

Het recept stond in een weekblad Om Sions Wil...
had hem wel gelezen maar bakken is mijn hobby niet dus lees je er overheen.
Die maandag er op ook alle ingrediënten bij elkaar gezocht.
Schort voor en aan de slag... en???  gelukt.
 
S `avonds met de handwerk groep een stukje bij de koffie aangeboden en gevraagd om een eerlijke mening hoe die smaakte...en die mening was? VERUKKELUK...dit vond ik heel fijn  om te horen.. en stimuleert mij om verder te gaan met bakken...wie weet wordt dit ook een Hobby?????????

Geef hier onder het recept...
 en hoor wel hoe het afgelopen is bij jullie.

                Allen een Hand & Bak werk groet van Rian

 
 
                                                         rvanderhoek@solcon.nl                                                         











6 opmerkingen:

  1. Nu, dat was een vruchtbare handwerkavond, met gelijk een proeverij,
    die havermoutreep is het uitproberen waard, mmmmmm.
    jammer dat Sari er niet bij kon zijn, dus Rian d.v de volgende keer moet tie nog een keer ;-)
    ga nu gauw nog wat borduren, een handwerk groet van mij, Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga de havermoutreep morgen weer opnieuw maken...
    Het is te proberen waard...volgens recept.
    Een gezond tussendoortje...tijdens het handwerken.

    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer leuk uit Rian!
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi werk weer!
    En lekkere recepten... is de bergbloesemhoning helder of wit? welke supermarkthoning komt er het dichtste bij? De rest heb ik wel in huis...
    Op hoeveel watt kun je de ingrediënten het beste smelten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die rian.
    wat een leuke blog had je weer gemaakt en recepten of
    dat het niks is ik heb het overgeschreven hoor zal het ook proberen
    de groeten van ali

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooi overzicht van alle handwerken.
    Lenie, wat ben je ineens al ver.
    We hadden een fijne en lekkere avond.
    Berty, volgende keer trakteer je weer, hmmmm.
    Groetjes, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen