zaterdag 17 maart 2018

17 maart 2018

 
Kink in de kabel.. de griep.
 
 
De handwerkdag. 
We zouden het boekje in elkaar gaan zetten....maar! kon niet doorgaan want Joke kreeg de griep...Ja wat nu?
We hadden die dag in onze agenda genoteerd dus waren vrij...en dan niet gaan? ja toch wel!
3 dames melde zich af...
maar wij gingen wel Berty / Liesbeth en mij persoon...
S `morgens vroeg ging om half 8 al te telefoon oei !!! ... wie zou dat nu zijn! Met Rian spreekt u..... ja met Janny... kan ik met jullie mee rijden want wil eigenlijk toch wel mee ondanks dat Joke er niet is...er was nog een plek over dus kon Janny mee...tjonge jonge....ze zeggen wel eens dat vrouwen er wat van kunnen ...( ik bedoel praten )...nu dat heb ik nu ervaren....regelmatig zei ik tegen mijn buurvrouw die naast me zat... WAT ZEG JE !!!!! ik kon er niet boven uit komen wat een gesprekstof hadden die twee daar achterin die auto... zo te horen goed naar hun zin...ik moest mijn aandacht richten op de weg...dus kon ik hun niet volgen..
Dit was de auto reis...en mochten voorspoedig rond half tien  bij Ditty arriveren.
Ook de andere dames  druppelende binnen.
Toen was er koffie met traktatie van Marja Mmmm wat was dat heerlijk...neem zelf niet vaak wat bij de koffie ...
maar nu wel ( ik mag het niet )
maar het was heerlijk en smaakte naar? meer...

Een nieuwe gast was in ons midden en dat is Fie...bekend van het kantklossen en de velerlei andere prachtige dingen die Fie maakt...die mooie pronkrollen.. prachtig op die klossen.
Ondanks dat Joke er niet was ...hadden we veel om uit te wisselen..wat handwerken betreft.
En doe je steeds weer inspiratie op van de anderen...

Ditty en Janny bewonderen het werk van Fie....Zo fijntjes...dat is een Batistenband.
Zie ook de verdere foto`s van de pronkrollen...zo mooi, zulke mooie patroontjes en dan al die kleuren...Hier onder ook het boekje van Fie die ze enkele jaren geleden heeft gemaakt bij Joke...over een draadje geborduurd ...wat een werk zeg!



Sari / Teuni / Ariëtte en Joke waren er niet .









Samen onder een lamp borduren heeft wel wat!!!!!!
Is Joke er niet? Ditty vervangt haar wel .
De meesten van ons hebben hun boekje klaar, en sommigen maken er een rolletje van...ook maak ik een rolletje...velen hadden al weer een ander borduurwerk opgezet...leuk om te zien...vele kussentjes werden er gemaakt ..en Ditty liet die van haar zien...dan zou je zo willen beginnen om een kussentje te gaan maken... lijkt me ook zo  leuk om te doen...en op een mooie schaal neer te leggen...maar ik houd me echt nu bij de lap van motief van de maand van 2016...en denk dat ik dit eerst af wil gaan maken...
 
Hieronder een schaal of stulp waarin je de pronkrolletjes in kan tentoonstellen.
We kregen rond half een heerlijke tomaten soep aangeboden die door de huisbaas Hans was gekookt...een compliment voor de huisbaas...heerlijk was de soep...ook vers stokbrood door de huisbaas s` morgens vroeg op zijn fietsje gehaald voor ons....wetende dat daar  niet zomaar een bakker zit  om de hoek ... daar moet je echt voor op pad is niet naast de deur...


O ja dit vergeet ik nog te vertellen ...we werden opgeschrikt door een van de dames die zei  ..Oooooh! kijk daar eens ...wij naar buiten kijken en Oohhhhhh!!!!
 zo leuk twee jongen reeën...
maar wat hebben die een schutskleur...kijk maar eens op de foto...eentje is er te zien ...maar je moet echt goed kijken of je ze  kan vinden ...zo mooi ..zo kort bij...echt een ervaring .
Al met al een fijne en goede dag weer met elkaar mogen hebben...we hopen de volgende keer D.V. bij Frieda te zijn op 5 April ..hopen dat Joke weer geheel hersteld is van de griep...zodat het boekje in elkaar gezet kan worden..

Allen een hartelijke borduur groet van Rian




















6 opmerkingen:

  1. Weer een gezellig verslag van de blog, het was deze keer bij Ditty, en oh jongens wat kwam er weer veel moois langs, Fie was erbij vandaag, en wat een mooie pronkrollen had zij bij zich, en een variatie van steekjes !, zie de foto s.Zelf ook weer wat geleerd, een privé les van Ditty om een mooi randje te maken rond een kussentje, vanmiddag was tie af,helemaal blij mee ;-) allen een borduurgroet van mij, Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer hee gezellig. En idd. wat een prachtige borduurwerken kwamen er weer langs. Echt kunstig. Ik noem het schilderen met naald en draad! Ook het prachtige plekje waar Ditty met haar boswachter woont is idyllisch! Hopelijk weer tot de volgende keer. Liefs van Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je overzicht. Fijne dag met veel moois, reeën in de tuin en lekkers.
    Ons boekje komt vast wel goed met Joke.
    En.... Haha, achter in de auto ging het over "onze" lieve tante Loes.
    Groetjes, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rian je hebt het weer mooi verwoord. Gezellig om te lezen maar ook de dag was inspirerend om mee te mogen maken. Ik heb er van genoten en zie uit naar de volgende keer. Groet Fie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Fie ... Mooi om te horen dat je het als goed hebt ervaren deze handwerkdag.... Fijn om je D.V. de volgende keer te ontmoeten bij Frieda ... Gr Rian

      Verwijderen
  5. zoals jij het beschrijft Rian....zo was het een fijne dag,ik kom op zo,n dag bijna niet aan borduren toe...ik attendeer mijn kinderen op de Weblog....vinden ze leuk om te lezen. .lieve Groet.

    BeantwoordenVerwijderen