zaterdag 18 augustus 2018

18 augustes 2018


Wat gaat de tijd toch snel.

Vakantie tijd bijna voorbij...althans voor ons wel...vanmiddag willen we nog een fietstocht maken richting Reeuwijkse plassen...goed weer om te fietsen heerlijk...opnieuw weer uitwaaien op de fiets...je hoofd leeg maken...

Afgelopen week een paar dagen in Oosterwolde geweest ( Gelderland )...
Ik heb daar als klein meisje veel in die buurt wezen logeren...dus oude herinneringen opgehaald en langs diverse plekjes gefietst...waarbij vele leuke dingen weer voor de geest kwamen...fijne herinneringen...
Ook hebben we een fietstocht gemaakt door de omgeving waar ik door mijn oom en tante ( waar ik logeerde ) weer werd terug gebracht naar huis...naar de Kamperzeedijk...achter op de Solex...
Tsjonge jonge jonge  wat was dat toen een belevenis. 

Ook een fietstocht richting Kampen daarna via Elburg weer terug...echt genoten...Dan hoort daarbij even Kampen  in....dus naar de Oude straat...heel bekend van vroeger...de winkelstraat.
En ja ik weet dat daar een borduur winkel zit...
Oei daar kon ik echt niet voorbij lopen...dus ik naar binnen
(zonder portemonnee) maar kon niet laten om opnieuw weer borduurzijde te kopen.( ik  heb nog niet zoveel...grapje )
maar toch!!! deze kleuren had ik toch nog niet...en blij ermee.
Toen moest er afgerekend worden...oei geen geld...
Buiten manlief op getrommeld...en wilde graag betalen...
want ? hij dacht vrouwlief borduren?
heel goed...dan is ze van de straat...dus betaal ik graag.

Hieronder de kleuren die ik heb gekocht. 
Kleuren komen helaas anders over.


Ook nu ging het borduren weer mee de koffer in ...en heerlijk bij ons Home nog wat borduur steekjes gedaan.
Steeds nog op de Noorwegen rol...maar hoop volgende week weer verder te gaan met mijn man zijn rol...toch moet er eerst nodig  in het huis worden gewerkt...
(is niet mijn Hobby) Maar !!!
Daarna mag ik van mezelf weer borduur steekjes gaan doen...
Want het kan toch niet altijd vakantie zijn!!!!!!


De Noorwegen rol

                                                    Wat foto`s kort bij ons Home.
Zo ongemerkt in de vakantie tijd doe je toch wel heel veel steekjes borduren...en wordt de rol Noorwegen steeds verder gevuld.

Begin September is onze eerste handwerkavond.
Zin er in...en benieuwd wat we in de afgelopen periode allemaal hebben geborduurd...op de handwerk app. heb ik wel het een en het ander voorbij zien komen...
Maar in het echt is het mooier om te bekijken. 

Eind September krijgen we weer les van Joke...en zijn zeer zeer benieuwd wat ze ons gaat leren...
We zijn toch nooit te oud genoeg om wijs te worden!!!!

Een hartelijke borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl




7 opmerkingen:

  1. wat heb je ons weer mee laten genieten van al je belevenissen ..en daar bij ook nog eens van je Noorse rol..prachtige frisse kleuren heb je gekozen ! groeten Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verhaal hoor en erg actief op de fiets. Doen wij ook veel . In drie dagen 165 km gefietst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn vele KM Hannie.... Wel ondersteuning? Wij wel hoor! Gr Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie rol. Je gaat snel. Zo'n rolletje is ook gemakkelijk mee te nemen. Prachtig zoals je de losse figuren tot een geheel maakt. Noorwegen is mooi maar Nederland heeft ook zo zijn plekjes. Groetjes, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk om te zien Rian, en wat grappig om ook onderweg nog naar borduurwinkeltjes te gaan, want o, wat zijn ze er weinig, en wat snuffelen we graag!!

    BeantwoordenVerwijderen