woensdag 23 januari 2019

23 januari 2019

Waar blijf de tijd...
Uren dagen maanden jaren...vliegen als een schaduw heen.

Allen nog een gezond en een voorspoedig 2019.
Tevens  Gods onmisbare Zegen toegewenst voor in het pas begonnen jaar.
Men zegt dat je nieuwjaar mag wensen in heel de maand januari...dus bij deze.

Was echt van plan om in de eerste week te bloggen,
helaas niets van gekomen, waarom niet?
Ik zou het niet weten.
Of ja toch wel...had in 2018
( oei wat klinkt dit ver verleden tijd ) beloofd en tegen mijn zelf gezegd dat de Noorse rol af komt...of beter gezegd dat stelde ik als doel.
Maar lukte echt niet...ik denk dat ik teveel op de Noorse rol wilde borduren...
Allemaal herinneringen aan Noorwegen.
Op een gegeven moment in Januari heb ik tegen mezelf gezegd en nu stop je...en heb dit toen ook gedaan...alleen??? nog de randen,
oei hoe krijg ik dat voor elkaar? ik op weg naar vriendin Berty die kon mij dit wel leren, aan de hand van een video filmpje,  had het al eens eerder gedaan, helaas weer vergeten. Maar het lukte niet, ondanks de goede handreikingen van Berty...en weten jullie waarom niet ?
om dat ik linkshandig ben. oei wat nu!!!!!
In onze handwerk groep zit Janny
( die vroeger handwerk lerares was ) een ap naar Janny gedaan...en wat zei Janny...kom vanavond maar, nu dat wilde ik graag...Janny had al een stukje links handig voor haar zelf geoefend...zodoende kon ze mij het goed uitleggen...
Janny als nog bedankt daarvoor als je dit lees.
Dus is mijn Noorse rol klaar...zie foto`s hier onder.
De kleuren komen niet helemaal uit zoals het in het echt is...maar zo kunnen jullie toch zien wat ik allemaal gedaan heb en dat het echt af is.

Ik had een heel klein bosje bloemen gekocht voor op de salon tafel...en daar zaten blauwe druifjes in ...en dacht daar leg ik mijn Noorse rol bij...leuk gezicht.

Maar eerlijk gezegd zat mijn het huiswerk van Joke wel heel zwaar op mijn rug,
dit is de cursus die we als groep met elkaar doen.

Oké...dus ja ik ga zitten aan de  tafel
(daar zit ik altijd te borduren)
En haal voor het eerst de grote envelop van Joke tevoorschijn...
Oei oei  wat een informatie.
Wat moesten we ook al weer doen? wat waren ook alweer de opdrachten? o ja! we hebben een vel van Joke gekregen en daar moesten we opschrijven wat ons huiswerk was...juist zo was het.
zo langzamerhand begon het weer een beetje bij mij te dagen,
nu de opdracht om patronen te verbouwen/verknippen en plakken om zo een ander patroon ervan te gaan maken.
Zo ben ik begonnen en? ik heb ondertussen al heel wat borduursteekjes van het huiswerk van Joke gedaan...
laat het borduurwerk nog niet zien...
hoop na de cursus dag het van ons allen weer laten zien.

Weten jullie waar ik zin in heb???
om heel veel allerlei maten kleine kussentjes te gaan borduren.
En dan op een mooie schaal neerleggen.
Enne ook verder met de Rol van mijn man zijn levensloop...handwerken  genoeg in voorraad.

Helaas schiet op moment het orgellessen erbij in...en zit nu ook op piano les...hoe ga ik dit doen? Volgende week heb ik weer orgel en piano les...
toch maar oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Moet toch lukken zeg ik tegen mezelf!

Eerst morgenvroeg oppas oma
van Jelmer 14 maanden en Fleur van 4 maanden.
Gevraag of dochter blijft eten,
aanbod om te blijven eten nam ze graag aan,
en komt meteen als Yu-Liun uit school komt.
En wat eten we? het wordt nasi...wel op oma`s manier... geen pakjes...veel groente en bruine rijst.
Dat vond dochter een goed idee. 
Yu-Liun zal zich heerlijk vermaken in de sneeuw,
we wonen aan de dijk dus glijden van die dijk met een sleetje, dat zal hij wel graag willen,
misschien gaat opa zelf ook nog wel op de slee,
ik zal het fototoestel maar bij de hand houden wie weet schiet ik nog een mooi plaatje.

Dus morgen vroeg geen tijd om borduursteekjes te gaan doen.
Hopelijk morgen middag wel weer.

Ga stoppen want? ik wil nog een steekje borduren,
ja echt waar.


Een hartelijke borduur groet van Rian
 rvanderhoek@solcon.nl 
 
 
 
 
 

 
 

3 opmerkingen:

  1. HEERLIJK OM DIT ALLES TE LEZEN EN TE ZIEN. DE BLAUWE ROL IS ECHT PRACHTIG GEWORDEN. UNIEK, ZO IS ER MAAR 1.
    VEEL PLEZIER MET DE KLEINTJES.
    GROETJES, LIESBETH.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurde wel even voordat hij klaar was ,maar nu heb je ook wat ....een mooie herinnering aan Noorwegen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rian, dat was een heel verhaal, maar het is mooi dat het borduurwerk klaar i, en je nog steeds meer ideeen hebt, groet Frieda

    BeantwoordenVerwijderen