dinsdag 23 april 2019

23 april 2019

Leuke dingen en mindere leuke dingen

Laten we maar beginnen met de leuke dingen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in de vorige blog is...dat onze schoondochter vroeg of ik een kussentje wilde borduren voor hun 25 jarig huwelijk.
Ik heb A gezegd dus dan vervolgd B van zelf...nou vanzelf ? dat ook nu weer niet...want je gaat patronen zoeken, dan welke kleur wil ze erbij...wat ga ik er op zetten...dus al met al toch nog een heel denkwerkje...de tegenkleur is goudkleurig geworden met zwart...en ik moet zeggen ik vind het mooi.
 
Afgelopen maandag het kussentje gegeven, en wat vonden ze het mooi en waardevol zoals ze zeiden...zelfs onze zoon zei hoe krijgt Ma dit toch voor elkaar en dan zo snel...ik moest in gedachten toch wel eventjes lachen.
Maar goed ik vertelde dit tegen onze oudste dochter die al 25 jaar getrouwd is geweest en zei...nou Ma ik had eigenlijk toen ook wel een kussentje verwacht...
Oei oei!!!daar heb ik echt helemaal niet aan gedacht.
Dus ook aan onze dochter gevraagd welke kleuren had je gedacht?
en die had helemaal andere kleuren die ik niet bedacht zou hebben.

Maar goed ik ben voorlopig weer van de straat en hoop er volgende week mee te beginnen.

Gisteren 2 de paasdag heeft onze kleindochter Arianne en a.s. kleinzoon  Jan-Peter geloofsbelijdenis mogen doen.
En toen ze het kussentje van haar moeder en vader zag van hun 25 jarig huwelijk...kwam ze naar me toe...
en vroeg Oma ik heb een vraag....ik zei vraag maar! 
En ja daar kwam de vraag van Arianne...
Zou u ook voor ons een kussentje willen borduren? ik vroeg en wat er op borduren? ze gaf aan over hun belijdenis doen.
Dus weer een opdracht...toch wel heel leuk.

Nu het mindere leuke ding...

Vanmorgen lag op de mat de post en ik raapte het op en zag wel dat het bekeuringen of boetes waren...
maar goed ik dacht die zijn voor mijn man 
( en helaas is dit meestal zo )
Maar vanmiddag kwam mijn man naar me toe en zei...hier heb ik  toch iets raars...twee boetes, en waar ik helemaal niet ben geweest...ik ga hier op reageren en werk van maken...dit is toch zo`n raar verhaal.
Ik vroeg waar is het dan geweest?
Hij zei het was in Wilp gemeente Voorst...en op 11 april...hij zei dit klopt niet en is gewoon niet van mij.

Er begon bij mij toen hij de datum 11 april zei een klein lampje te branden...en begon steeds feller te branden en zei na eerst moed te hebben verzameld.... Uhhhhhhhh!!!!!Ik denk dat ik het wel weet! uuuhhhh! ik mocht jouw auto gebruiken die dag toen we met de handwerk dames naar Deventer zijn geweest...En zo hadden we het probleem bekeuringen boetes...al heel gauw boven tafel.
Ik heb bijna nooit boetes...ja wat zal ik er nog meer van zeggen!!!!! ik zeg verder maar niets meer.

O ja! ik heb toch nog iets zeggen... weet je wat mijn man zei toen we het probleem boetes boven tafel hadden?
Hij zei...zet het maar op je blog...dat vond ik een super goed idee van hem...en bij deze heb ik het gedaan.
Bekeuringen of boetes is heel wat anders dan handwerken.

Ga nu stoppen en weer handwerken want moet nog iets uithalen van de lap van Joke...had een kroontje geborduurd...
maar staat voor geen meter...dus? uithalen.

Ik ga 2 vogeltjes daar borduren...maar?
Het mag niet over 1 draadje borduren maar doe het toch.
Want dan kunnen er net 2 vogeltjes staan.

Donderdag weer cursus dag hier...ben weer heel benieuwd...hoe het weer afloopt met het nakijken van onze huiswerk opdrachten...en hoe Joke reageert op wat ik toch gedaan heb...ja misschien moet ik het wel  UITHALEN...oei dat zou ik jammer vinden.! dus vol spanning klopt ons hart.

Allen een hartelijke borduurgroet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl




5 opmerkingen:

  1. oei oei Rian dat is niet leuk zo,n kadootje ...ik heb daar ook gereden dus ga ik snel even in de bus kijken of er ook zo,n envelop in lig !
    groetjes Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei… twee boetes... allebei op 11 april?
    Was het een hoog bedrag? Je had niet eens heel veel te hard gereden...
    Altijd jammer van het geld he?!
    Als je nu ook maar geen boete krijgt van Joke, omdat je over 1 draadje geborduurd hebt ;-)
    Groetjes, Cornelia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ..hallo Rian....we hopen tot morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kussentjes. Prachtig zo'n persoonlijk geschenk.
    De boete maar gauw vergeten. Hoeveel strengetjes zijde kun je daar voor kopen!!???
    Groetjes, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen