dinsdag 27 augustus 2019

27 augustes 2019

Vakantie;

Lang geleden dat ik mijn blog weer open.

Al  vroeg gingen wij zelf (17 juni) met vakantie...dit keer naar de Dolomieten. Een trektocht, prachtig gebied.  Het mooiste vond ik nog de sneeuw in de zomer, bijv. op de Stelvio pas was het rond de 8 graden heerlijk in de zon, toen we beneden kwamen was het 32 graden. Bijzonder vind ik steeds weer de sneeuw in de zomer, dus zeker sneeuwballen gegooid.

En zeer indrukwekkend als je de natuur mag zien.
                       

























Ook het borduren ging mee,  nee niet de lap van Joke...dat was nog zoveel werk. Enne ik dacht het is nog laaaang geen 29 Augustus..
( want dan moet de lap klaar zijn )

Onze dochter wilde ook graag een kussentje nog van hun 25 jarig huwelijk.
Dus samen de kleuren uitgezocht, en patroontjes die ik in mijn hoofd had opgezocht, had thuis al beginnetje gemaakt met het kussentje, en het plan was om de achterkant ook te borduren, maar toch twijfelende ik, en in Italië een mooi stofje gekocht in de kleur van het garen, maar ik was al op de achterkant met de trouwringen begonnen, en ja uithalen had ik niet zo`n zin in, dus dacht ik hier maak ik een klein kussentje van dan heeft ze er twee,
zo gezegd zo gedaan.
En de laatste vakantie dag was het kussentje af, 
het kleinere kussentje heb ik thuis afgemaakt...
en? goed gelukt vind ik zelf, ook onze dochter was er blij mee,
en hebben de kussentjes een plekje aan de kast gekregen.
( kleuren zijn in het echt helderde )


























En ja.... dan kom je thuis en daar wacht het huiswerk van Joke nog,
Oei oei!!!!!wat heb ik dit onderschat,  Tjonge jonge wat een werk nog, dan krijg ik in mijn hooft om er nog een rand om heen te borduren....PPPFffffff. En ja dan DENK je dat hij eindelijk af is en hang je hem op om te kijken, en dan  zie je er toch wat aan, voor mijn gevoel nog te veel lege gaatjes...
DUS weer de draad en naald opgezocht...
en nu? is hij echt helemaal af.

D.V. a.s. donderdag hebben we laatste cursus dag, en wat zijn we benieuwd hoe onze lappen beoordeeld zullen worden...
Wat was er goed en wat kon er beterde....ook zijn wij heel nieuwsgierig hoe de andere hun lap hebben gemaakt, zo heeft een ieder zijn persoonlijke lap, met eigen inbreng van kleuren, patronen, fantasie en opdrachten van Joke.

Joke gaat een nieuwe cursus geven, ik zelf doen daar niet aan mee, en wil nu eerst verder aan de levens rol van mijn man,( zie vorige blogs terug )  

Ook ben ik bezig met het borduren van een klein kussentje voor kleinzoon Adriaan die op 7 Juni met Willianne is getrouwd .....en 19 Juli is er opnieuw een kleinzoon getrouwd Corstiaan & Edith...dus nog een kussentje, maar????? 
die worden niet zo groot...dus dat is te overzien,
wel heel leuk om te doen.

Vorige week in een kringloop winkel een heel mooi borduurboekje gekocht met allemaal verschillende steekjes / kruisjes, en vind ik ook leuk om die op een rolletje te borduren, weet je meteen hoe de steekjes / kruisjes  er uit gaat zien.
Dus al met al ideeën genoeg.

De volgende keer hoop ik de lappen te laten zien.
Spannend dus nog.

Allen een hartelijke groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl
 
 
 
 














8 opmerkingen:

  1. Zo te lezen heb je weer inspiratie gekregen om wat te posten op je blog.....wat een verschil. Jij daar in de sneeuw en wij hier momenteel in een hittegolf😎en even rust nu de lappen af zijn. Te warm om te borduren. Joke here we come.....😄 As donderdag lappen keurdag....we zien er weer naar uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groetjes Berty..dat vergat ik even af te sluiten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rian, Weer erg actief geweest en een mooie vakantie om op terug te zien. succes met de kussentjes en volgend jaar nog een??

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om de kussentjes op uw blog te zien ma ;-)
    Ik vind ze nog steeds erg mooi.
    Succes met de andere kussentjes en de rol over het leven van Pa.
    Liefs uw dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kussentjes. Die krijgen vast een mooi plekje bij de familie.
    Prachtig die sneeuw maar hopelijk blijft het hier nog even weg.
    Groetjes, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ..ik kijk uit naar de nieuwe blog Rian...gr M.M.

    BeantwoordenVerwijderen