dinsdag 24 september 2019

24 Semtember 2019

Terug van weggeweest.

Het is fijn om weg te gaan, maar ook weer fijn om thuis te komen wordt er wel eens gezegd.
En ja zo ervaren wij dit ook.

We hebben een heerlijke rustige week mogen hebben in Friesland...wat een rust daar, we hebben veel gefietst, en dan hoor je eigenlijk de stilte, de vogels en het kabbelende water van de Friese  meren.
En af en toe genieten op een terrasje van een kopje koffie...met een heel heel klein mini bitterkoekje, het smaakte heerlijk, klein maar fijn.
Ook zijn we nog een dag naar Ameland geweest, wat hebben we het getroffen met het weer, een dik uur varen, en heerlijk aan dek kunnen zitten...zon en wind, heerlijk uitwaaien en je hoofd leeg maken.
En dan die snoeperig kleine huisjes in de dorpjes op Ameland. En niet te vergeten de prachtige kleuren die je ziet bij de Wadden. Dan ben ik gedachten meteen bezig om kleuren combinaties te maken voor het borduren.


We hebben ook een pondjes route gedaan...fietsen en dan met het pondje overvaren en naar het volgende pondje dwars door de natuur...nogmaals wat een rust en een stilte.
Dan moeten we echt weer wennen hier aan de drukte van het verkeer.
 
 
Hierboven het plekje waar we de achterliggende week vertoefde.
 
Wat we ook veel gedaan hebben is het spel scrabble...en ik moet eerlijk zeggen Cees won het meest, die had vaak zulke enorme grote woorden, ik moest wel geduld hebben want oei! wat duurde het lang voordat hij een woord had, en dan heel veel woordwaarde ook nog...
en ja daar kan ik niet tegen op...maar geef niet het is leerzaam en gezellig toch!
 
 
Zoals ik in de blog van vorige week al vertelde, dat ik de kleuren nog uit moest gaan zoeken voor de gezinslap die ik wil gaan borduren,
nu dat heb ik gedaan.
Het is een bruin / goud gele/ rood... en een blauw groene kleuren combinatie geworden...en ik ben ondertussen met de bruin / goud gele /rode combinatie begonnen en dan kom je er achter dat je toch nog wel eens een kleurtje moet verwisselen die net te donker of de licht overkomt, maar? wat ik nu geborduurd heb vind ik mooi, en maak van de proeflapjes het kussentjes.
Hieronder een begin met de kleuren combinatie,
de kleuren komen op de foto feller over dan dat het is.

Ook heb ik nog een kussentje geborduurd voor onze kleinzoon Adriaan die op 7 juni is getrouwd met Willianne...had een geurzakje voor haar gehaakt en moest dit nog steeds afmaken, nu echt ter hand genomen en is nu eindelijk af. Dus het kussentje en geurzakje hopen we binnen kort bij hun te gaan brengen.


Dus al met al doe ik nog wel wat.

De andere dames van de handwerkgroep zijn ook bezig met een kleuren combinatie te zoeken voor hun lap, en het uit te proberen op ons proeflapje die we hebben gekregen van Joke.

Ditty heeft er al twee kussentjes van gemaakt en denkt dat ze wel wat van deze kleuren gaat gebruiken...dat is het mooie van een proeflapje maken dan zie je de kleuren echt hoe het gaat worden.

 En hieronder de kleuren combinatie van Marja...wat een mooie zachte tintten...
Bijzonder ook nu weer hoe een iedereenzijn eigen kleuren combinatie maakt.

Ga stoppen, en weer verder met een steekje te borduren...buiten is het regenachtig en binnen heerlijk met een kaarsje aan al, t`wordt herfst en dat heeft ook wel weer wat.

Tot de volgende keer.

Hartelijke borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl
 
 

























4 opmerkingen:

  1. ,,hallo Rian gezellig je blog net gelezen,zijn we allemaal weer op de hoogte lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groet reactie hierboven van Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig blogje, leuk idee die kussentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een leuk verslag. Borduren is fijn maar kleuren uitzoeken is ook gezellig. Zo te zien is dat goed gelukt.
    Groet, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen