donderdag 12 december 2019

Kleuren kiezen.

Ja! misschien denk je wel kleuren kiezen?...is dat nu zo moeilijk? klopt, voor mij deze keer wel.
Ik heb proeflapjes geborduurd
( later kussentjes van gemaakt ) maar ik vond de een te rood, de ander te rosé...en het laatste proeflapje? ik weet niet meer wat  e reden daarvan was...wel wist ik...deze kleuren combinatie wordt hem echt niet voor mijn nieuwe borduurlap.

Ik had het dan ook even helemaal gehad met die kleuren.
Wilde de kleur steenrood en andere kleuren rosé rood en bruin erbij zoeken.
Nou echt het lukte gewoon weg  niet !!!! dus een beetje borduurdip...ja ook dat kan met borduren.

                    Hieronder de kussentjes
                  2 foto's voorkant en achterkant.

Toen maar de stoute schoenen aangetrokken en contact met Joke gezocht.
Een eerlijk bekend dat ik denk even de weg kwijt ben in het zoeken van kleuren combinaties.

Want de bedoeling is als ik de borduurlap af heb 
(wat nog heeeeel lang gaat duren) dat het naast mijn andere ingelijste borduur lappen komt te hangen.
En ja daar zat het probleem...ik keek naar de achtergronden van die borduurlappen...en die zijn ecru...en wat ik nu ga doen is een groene lap... Joke zei tegen mij...Rian je zit teveel naar die ecru kleur te kijken...maar die groene kleur is een heel ander verhaal....dat moet je los zien van die ecru kleur...
Oeps! eindelijk viel het kwartje...gelukkig maar.
Het zijn nu kleuren rosé bruine en met oude blauwe tinten geworden .
                  
                Zie foto hieronder daar komt de lap lichter over
                Op de kussentjes lijkt het meer de groene kleur.
Tjonge! jonge...eindelijk de kleuren gevonden...maar nu moet ik nog beginnen.
Maar dacht ik k`ga eerst even op de blog vertellen wat een weg eraan vooraf gaat, als je echt met  en draad naald wil gaan beginnen. Dat noemen ze het voorbereidende werk.
Goed het voorbereidende werk is gedaan, maar nu eerst bloggen en hoop morgen met mijn eerste steekjes / kruisjes te beginnen.

O ja!!!! ik heb ook nog aan mijn man zijn levensrol het een en het ander gedaan...dus stil gezeten heb ik net.

De vogeltjes die ik onder de levensboom van zijn ouders heb geborduurd zijn de kleinkinderen...rosé de kleindochters en blauw de kleinzoons...daarboven met letters heb ik het aantal
achterkleinkinderen geborduurd...

De molen was het uitzicht van het ouderlijk huis...
en de schommel met een wipwap dat was de speeltuin bij de molen waar hij met zijn kleuterklasje op schoolreisje ( lopend) ging. Ze werden opgehaald door een Tractor met grote platte boerenkar erachter...daarop mochten de kleuters mee terug rijden...wat een feest was dat toen die tijd...wat is er in de afgelopen jaren dan wel heel veel veranderd met de schoolreisjes / verjaardagen enz.

Zo begint al aardig de levens rol een beetje te leven.
Het volgende wat ik daarop ga borduren is een boomkwekerij...daar werkte hij vroeger in zijn puber jaren en kreeg als loon pakje Sigaretten... ja echt waar!

        Heel leuk om te vertolken de dingen van vroeger.

Dus elke keer als ik klaar ben met het borduren  op zijn rol vraag ik aan mijn man...wat moet er nu op komen te staan??????
En? hij heeft ideeën genoeg .

Ga stoppen en tot de volgende keer.
Hartelijk borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl

7 opmerkingen:

  1. mooie start van de rol van Cees,heel leuk om te zien, we zijn benieuwd naar de volgende stap, de boomkwekerij,groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Berty.....en de boomkwekerij heb ik al de tekening van nu nog patroontjes zoeken.
    Borduren is zo leuk.

    Doei Gr Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je rol voor Cees wordt heel bijzonder, wat zal die apentrots op je zijn.....is wel een hele liefde klus bijzonder.
    Dan over de kleuren,goed van je om Joke in te schakelen...en dat je nu content bent...wil graag je start zien en bijblijven...heel veel succes ermee...borduur smaak heb je in je... Gr Marja .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er nu uit bent met je kleuren ...een goed begin is het halve werk ....groet van Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker fijn Ditty. dat ik nu weet wat ik voor kleuren wil...en ben vandaag begonnen met m'n nieuwe borduurlap..... Leuk om nu de kleuren in praktijk te brengen.... Gr Rian

      Verwijderen
  5. Het ouderlijk huis en de ijzerwinkel zijn prachtig geworden. Daar gaat heel wat denkwerk aan vooraf.Groet, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen