donderdag 7 mei 2020

7 mei 2020

Wat is het lang geleden...17 februari voor het laatst op de blog geschreven. tevens onze laatste handwerkdag met Joke...de volgende cursus stond gepland op 17 april vanwege corona kon het niet door gaan... Ook hadden we een handwerkdagje 17 maart afgesproken bij Teuni voor de gezelligheid maar kon helaas ook niet door gaan.

Wat is er veel gebeurd in de achterliggende tijd, en wat gaat er allemaal nog gebeuren in het toekomende door de corona.

Wat gaan er dan vele gedachten door ons heen.
God die zo almachtig is, het is een wenk van Zijn  alvermogen dat Hij de hele wereld plat leg door virus corona.
Wat heeft het ons persoonlijk te zeggen, en dan begin ik bij me zelf.
Hij is Koning der Koningen Heerser van het heelal.
Dat we hieruit mogen leren;
want zonder Mij kunt gij niets doen;  Johannes 15 ver 5b

In onze familie zijn we tot hiertoe allemaal gespaard en bewaard gebleven.
Een wonder, wel zijn in de fam. opnames geweest  in het ziekenhuis vanwege corona, maar mogen gelukkig herstellende zijn.

Handwerken;
We krijgen nu via de mail opdrachten van Joke en het gaat tot op heden goed hoorde ik.
Zelf ben ik druk druk geweest met een ringkussentje voor onze kleindochter Arianne die gaat trouwen met Jan- Peter D.V. 9 juli. Arianne heeft haar eigen patroontjes en kleurtjes uitgezocht, en zei ze,  er moet heeeeel veeeel  op komen te staan, dus heel veel werk, maar het kussentje is door hun samen goed gekeurd. Helaas laat ik het nog niet zien op de blog...hij lig in de servies kast... totdat Arianne het op komt halen.

Tevens hoopte wij rond eind April een achterkleindochtertje te krijgen, en was daar een kussentje voor aan het borduren, En ineens werden
 we s`morgens om  half 8 gebeld ( we lagen nog op bed ) 
het was onze kleindochter Jeanine aan de telefoon die vertelde dat ze die afgelopen dag 29 april  rond 22.00 uur een meisje hadden gekregen, alles mocht goed zijn, wat een zegen en een dankbaarheid mochten we ervaren. Ons eerste achterkleinkind,
Doopnaam Vera Elizabeth.
Vernoemd naar oma Bep...roepnaam Veerle.

Oei!!!! nu al het werk laten liggen en manlief aan verschillende werkjes gezet zelfs tot aardappels schillen zuurkool opzetten enz. toe zodat ik continu aan het handwerken kon blijven. We zouden zaterdagmiddag  langs  Jeanine gaan en cadeautjes afgeven, want op bezoek kan niet vanwege de corona. 
Tjonge wat heb ik gehandwerkt,
puntje van m'n tong was menig keer buiten mijn mond.
 Zaterdagmorgen om 12.00 uur was het kussentje voor Veerle klaar. Daarna een mooi jurkje met haardband en een vestje gekocht bij Den Breejen die kunnen het zo heel leuk en mooi inpakken, en tevens het kussentje en armbandje er bij in laten pakken.
Onze kleindochter Jeanine en haar man Herbert
waren er zeer verrast en blij met de cadeautjes voor Veerle.
Daarna zijn we naar onze dochter Bep en schoonzoon Dick
gegaan die voor het eerst Oma en Opa zijn geworden.
Gisteren kwam via pakjes post iets voor Moederdag
en????? zo waardevol wat ik uitpakte!!!!!!!
Een beker met daarop 2 fotootjes van Veerle en een tekst
"Omi is de liefste "dat was echt een grote verrassing.
 
En ja, wat moesten wij voor een naam bedenken voor ons eerst achterkleinkindje, Opaatje en Omaatje?
Nee zei onze dochter Bep geen opaatje en omaatje die zitten oud in de stoel, klink ook zo oud, nee Omi en Opi dat vond ze beter, dus dat is het geworden.
Mijn man moet er nog erg aan wennen...en om er aan te wennen roep ik in plaats van Cees... Opi!!!!!!
en warempel reageerde Opi er ook nog op!!!
 
 Ondertussen al het handwerken gesorteerd en opgeruimd, nu even niets handwerken, wilde eerst bloggen en meerdere dingen doen, daarna pak ik de rol van Cees weer op, en heb daar al wat richtlijnen van Joke over gekregen.
Ook hoop ik de lap over de levensboom weer op te pakken.

Net voor de Corona virus heb ik mijn borduurlappen naar de lijstermakerij gebracht, door een verbouwing bij ons pas vorige week daar opgehaald.

De ene lap is van 2016 het Motief van de Maand van Merkwaardig... elke maand een motief, die werd op een rol geborduurd maar ik heb het op een lap gedaan.

Tevens de cursus lap van Joke met patronen knippen en plakken en het ABC er in verwerken met namen die met het handwerken te maken hadden.
Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden. zowel het geborduurde als ook de lijsten. Een super lijstermakerij. keurig zoals hij dit heeft gedaan.

Ga stoppen ...tot de volgende keer.
Allen een hartelijke borduurgroet van Rian


15 opmerkingen:

  1. Wat veel borduurwerk alles bij elkaar! Ik vind het prachtig en ook heel mooi verzorgd ingelijst. Gefeliciteerd met jullie achterkleindochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je felicitatie en reactie
    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kunstwerken!
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie achterkleindochter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stukje om te lezen ma!
    En idd wat is er veel gebeurd. Ook zulke mooie en blijde gebeurtenissen in deze spannende en onzekere tijd.
    Ik vind uw ingelijste borduurwerken prachtig!
    Vooral die blauwe vind ik heel mooi!
    Mooi en waardevol.
    Ik hoop dat er weer een tijd komt dat ik weer eens een handwerkmorgen mee kan maken.
    Dat is altijd zo gezellig!
    Nou Omi ik stop ermee.
    Doe de hartelijke groeten aan Opi :-)haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Oma (dochter Bep)...leuk je berichtje op de blog.
      Geniet van het Oma zijn...dan geniet ik van Omi te mogen zijn.

      Liefs ma.

      Verwijderen
  5. wat prachtig ingelijst. ..ik zou ze ook bijna in laten lijsten ,maar dan krijg ik het met Hans aan de stok die vind dat er al genoeg aan de muur hangt ! fijn om weer een blog te lezen Rian ,je zou denken dat er niks meer te beleven valt zolang bleef je weg .... groetjes van Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ditty...bij mijn hangen ze nog niet aan de muur hoor!
      Ik weet niet waar ik ze op wil hangen. k`Ben nog aan het verzinnen. En ja, als je veel borduurt wil je het ook graag inlijsten en ergens ophangen.
      Dan is het beterde om meer rolletjes te borduren en onder een mooie stol zetten een beter idee.
      Maar ik heb nog niet zoveel borduur stukken zoals jij.

      Doei gr Rian

      Verwijderen
  6. Een heerlijke blog om te lezen, van Ernst tot blijdschap, en tot slot je mooie ingelijste lappen, prachtig geworden, Omi, je hebt je best gedaan, 😉 Groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies zoals jij het verwoord Berty...Ernst en blijdschap...wat lig dit kort bij elkaar.
      Groet van Rian

      Verwijderen
  7. prachtig Rian, en wat mooi om dit mee te mogen maken, een achterkleinkind, prachtig, geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel bijzonder Frieda om dit mee te mogen maken, onze oudste kleindochter Jeanine en haar baby Veerle het eerste achterkleinkind.

      Bedankt voor je reactie.

      Gr Rian

      Verwijderen
  8. Rian je bent een ,,STER,,in het borduren...Prachtig mooi ingelijst komen 100 % over twee mooie hobby kunstwerken en origineel voor aan de muur....
    Baby Veerle ziet er ook mooi uit in een schattig jurkje...nu Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marja... Leuk zoals je het verwoord dat ik een STER ben...bedankt voor je compliment, heb ik wel eens nodig.
      Het jurkje wat Veerle aan heeft is gegeven door Oma Bep.

      Groet van borduurvriendin Rian

      Verwijderen
  9. Prachtig mooi borduurwerk, echt super mooi gedaan!!!
    Gr Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal mee eens.
    Ik zag een mooie bijbelomslag. Is daar een patroon van?
    Vr. Groetjes Jannie Slootweg jmgslootweg55@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen