maandag 8 februari 2021



 

                         Bloggen dat is lang geleden.

Ik ben geëindigd bij de eerste Lockdown...en we zitten nog steeds in Lockdown. Wat is er veel verdriet zijn er veel zorgen rondom de Corona.
In die tussen tijd van 14 mei 2020 tot 8 februari 2021 is heel veel gebeurd, en ik denk in ieders levens wel.

Velen zijn er overleden aan de gevolgen van Corona en moesten het tijdelijke met het eeuwige verwisselen.
Wat heeft dit ons persoonlijk te zeggen! en dan ik begin maar bij mij zelf...

God de Heer regeert; Beeft, gij volken, eert


Tot hiertoe is ons gezin en familie gespaard gebleven voor Corona, het virus is zo ongrijpbaar...we doen wat onze hand vind om te doen, en volgen het advies op wat ons is  opgedragen, maar dan is en blijft het ongrijpbaar.


In ons gezin zijn verschillende fijne dingen mogen gebeuren, opnieuw mochten wij op 5 juni opa en oma worden van een kleindochtertje Madelief, ons 20 ste kleinkindje en 4 aangetrouwde kleinkinderen...dus uitgerekend 24 kleinkinderen.

Tevens werden wij op 11 augustus verblijd met de geboorte van ons achterkleindochtertje Fien, bijzondere ervaring voor de 2 de keer overgrootouders te mogen worden, tot hiertoe mocht alles goed gaan, en dit is niet vanzelf sprekend.

Ook een zeer blijde gebeurtenis was op 9 juli, onze kleindochter Arianne en Jan-Peter zijn toen getrouwd.



 

Arianne had mij gevraagd of ik het ringkussentje wilde borduren, nu dat vond ik een hele eer, en wilde dit graag doen, maar zei Arianne...ik wil er wel van alles op geborduurd, nou nou!!! dat was een hele lijst. 

In heel veel boeken heeft ze zitten snuffelen, de tafel werd steeds voller en voller...en steeds meer patroontjes kwamen erbij, op een gegeven moment vroeg ik hoe groot moet dat kussentje wel niet worden? 

Toen moesten we wel lachen, want dat kon er onmogelijk allemaal op.

Oké de patronen waren verzameld...de kleuren heeft Arianne uitgezocht...zo kon ik er aan te beginnen. 

Een hele klus, Arianne en Jan-Peter waren er heel blij mee...dus ik ook blij.  


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          


Het was een bijzondere mooie dag...wel een regendag...we troffen het met foto's maken dat het toen droog mocht zijn.


Ondertussen heb ik met borduren niet stil gezeten, in juli begon er een online cursus van Afke Wullink en heb die gevolgd, het was heel leerzaam en mooi om te doen en de  borduurlap is af...deze is echt naar mijn zin geworden...je kreeg opdrachten, maar moest zelf je eigen creativiteit er in verwerken, nou dat was niet altijd even gemakkelijk vooral die boom...zucht zucht zucht...vaak met me handen in mijn haren gezeten...maar?? het is gelukt .














Ook waren Berty en ik 40 jaar vriendinnen, en wilde daar iets mee doen, we zijn met elkaar wel naar Engeland geweest, maar toch hadden we iets van, wat kunnen we nu nog meer doen, we kwamen op het idee om een vriendinnen rol te gaan borduren, om onze jaren van vriendschap daar in weer te geven...en daar zijn we nu mee begonnen.

Een paar weken geleden vroeg een andere handwerkvriendin (Ditty)  kunnen we niet samen wat borduren?  na overleg met Berty, en die vond dat wel wat, dus weer een borduurlapje opgezocht en kleuren gekozen, en ja nu het thema nog, veel over en weer geappt ( Groeps-appje Al doende leert men aangemaakt ) en daar kwam uit om een Frans lapje met tafereeltjes biedermeier 's Eifel toren enz. te gaan borduren...dit projectje doen we met Berty, Ditty, Marja en mij persoon...o zo leuk om te doen.

Samenvatting; Ik heb nu wat foto's laten zien van kleindochtertje Madelief...achterkleindochtertje Fien...Ringkussentje...Bruispaar...borduurlap online.


Hoop de volgende keer een stukje van de vriendinnen rol te laten zien en het Franse lap(je) om daar iets meer van te vertellen.

Een hartelijke borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl

15 opmerkingen:

  1. Nou Rian dat is zeker lang geleden dat we een blog van jou kregen ..
    het meeste hebben we al mee gekregen en gezien ,maar het is toch altijd leuk om dat weer in een blog terug te lezen .... hoop dat je ons de volgende keer niet meer zolang laat wachten ...
    Het was weer een gezellige blog !
    groet van Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ditty...Inderdaad lang gelden dat ik geblogd heb...
      En het voornemen is om er regelmaat in het bloggen te krijgen D.V.
      En gauw wat van ons Frans borduurlapje te laten zien.

      Gr Rian

      Verwijderen
  2. in vogelvlucht de maanden langsgekomen, mooi om te zien,denk datje voor Arianne nog iets groters moet maken,de verzameling patroontjes heb je al;-) zeker in deze moeilijke tijd voor haar, wat zal ze dat leuk vinden als verrassing.....er ligt zoveel sneeuw, we maken er een borduurdag van vandaag....allen har gr Berty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Vriendin...dat heb je goed verwoord, in vogelvlucht de maanden voorbij laten komen.
      Zou het wel willen om voor Arianne wat te borduren, ook al omdat ze het zo heel leuk vind het.
      Maar eerst onze vriendinnen rol en het Franse borduurlapje afmaken. en daar zijn we voorlopig wel zoet mee denk ik.

      Borduur groetjes van Rian

      Verwijderen
  3. Mooi om te zien Rian! Echte kunstwerkjes (handwerk)... en leuk om te lezen! Wat geeft de Heere nog veel mooie en fijne dingen, in deze zorgvolle tijd! Ook die mooie, lieve kindjes... Kunstwerken, als een borduursel...(Psalm 139), Meesterwerk!
    Plaats je nog een foto van het Franse werkstuk?
    Groetjes, Cornelia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Heere geeft nog veel, als we het maar mogen op merken.
      Ik hoop de volgende keer iets te laten zien van het Franse borduurlapje...denk dat we dan 2 opdrachten klaar hebben.
      Helaas moet ik nog aan mijn 2 de opdracht beginnen.
      Wil nu eerst opdracht van onze vriendinnen rol af maken, en hoop daar morgen mee klaar te komen.

      Groetjes van mij

      Verwijderen
  4. Weer een gezellig blog! Wat heb je veel gedaan in de achterliggende tijd. En nog bezig met nieuwe projecten; dat maakt me nieuwsgierig.
    Grt.
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als je alles ziet van de afgelopen tijd, dan heb ik inderdaad veel mogen doen, en blij dat we deze hobby zo met plezier mogen doen.
      Je wordt t.z.t. op de hoogte gehouden waarmee we bezig zijn.

      Groet van Rian

      Verwijderen
  5. Veel liefdevolle dingen in je familie. Ook in deze tijd gaat dat door. Prachtige lap heb je weer gemaakt. Gelukkig is ieder heerlijk aan het borduren. De eerst volgende keer dat we weer bij elkaar mogen komen moet het maar gelijk een hele dag worden.(Hihi) Wat hebben we dan veel te vertellen en te laten zien. Groet, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreugde en verdriet wisselt zich af in het leven Liesbeth...en daar weet jij van. Fijn dat je het borduren zelf weer op mocht pakken... en dat je ondanks de verhuizing naar elders toch in onze handwerkgroep blijft komen...en hopelijk als groep weer bij elkaar mogen komen zoals we gewend zijn.

      Een hartelijke borduur groet van Rian

      Verwijderen
  6. De Blog doet het nog niet helemaal zoals het moet...want nu geeft hij aan dat ik antwoord via Power-points...maar dat moet zijn HandwerkHoekjeRian.
    Ik ga daar achter aan ..dus komt goed.

    Allen een groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer mmie dingen geborduurd, prachtig, Gr Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even een beetje mijn reactie aanpassen, het ging niet helemaal goed!
    Wat heb je weer prachtige dingen geborduurd!! Ook het ring kussentje vind ik erg mooi! Ben benieuwd wat je nu weer haar maken! Altijd weer mooi om te zien!! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen