donderdag 7 oktober 2021

7 Oktober 2021

Beloofd is beloofd.

In de vorige blog was het teveel om alles te vertellen en te laten zien, en heb daarom beloofd dat ik ons France lapje voor de volgende blog zou houden, en hier ben ik dan weer, daarom beloofd is beloofd.

We hebben we voor het eerst sinds Corona tijd 10  juni met ons 4tjes (Marja Ditty en ik ) bij Berty afgesproken, het was een hele mooie 
warme dag, en konden heerlijk buiten zitten, en tja! als eerste hebben we natuurlijk het France lapje (rol) aan elkaar laten zien. Ondanks het video bellen zie je nu het France lapje in het echt en kun je het voelen en zien, wat is dit dan mooi...en ook bijzonder dat dit nu weer kon...voor het eerst in corona tijd. Het stimuleert je ook om de draad en naald weer op te pakken en opnieuw de snelheid er in te zetten, om zo toch dit borduurstuk af te krijgen.
In de tuin bij Berty






































Maar dat viel toch wel tegen, zoeken zoeken in alle hoeken en boeken naar een passend patroontje die je in je hoofd heb, en dat kun je nu juist niet vinden BBrrrrrrrr dan heb je eindelijk een patroontje gevonden!!!!! dan ben je blij en begin je fanatiek te borduren, maar oei! dan vind je het te groot of te klein, of te breed of te smal, of niet naar je zin. Dus maar weer gaan zoeken in alle boeken, totdat je eindelijk het gewenste patroontje heb gevonden en toepast op je lapje en het eindelijk naar je zin is, he! he! het is gelukt.

Zo is ons France lapje nu klaar en af, op een gegeven moment moet je zeggen tegen je zelf en nu stoppen...want? je blijft bezig, je ziet allicht wel  een verloren hoekje of een lege ruimte waarvan ik denk daar moet toch nog wat of daar moet nog iets opgevuld worden. PPPffffffff. toen radicaal een dikke punt er achter gezet en? toen was ineens het borduurlapje klaar. Berty was een week eerder al  klaar, en Ditty haar is al lang klaar, die gaat als een sneltrein die gaat met een hoge snelheid...En Marja is bijna klaar, die maakt er iets speciaals van. Dus al met al bijna een eindpunt van ons France lapje, wat tijdens de Corona is ontstaan, omdat we niet bij elkaar konden komen...alleen via video 
bellen, wat heel leuk was om te doen en zo deelde je dan de resultaten elkaar.

Rol van Marja

Rol van Ditty
En hieronder Frans lapje van mij







Frans lapje van Berty

Ik denk dat ik mijn France lapje in gaat lijsten, want helaas onder mijn stolp is hij te hoog. Ook Berty denkt hierover, wie weet gaan we samen op pad hiervoor, we hebben al een lijstenmaker in ons hoofd, meteen een uitstapje samen.

Tja! wat nu,  met lege handen zitten is toch ook niks, geen probleem, onze vriendinnen rol ligt er nog...en heeft nu lang genoeg vakantie gehad, ook de rol voor mijn man lig echt te wachten wanneer die weer opgepakt zal worden, iets nieuws borduren doen we dan ook niet, misschien een klein kussentje, of het naaldenboekje waar ik nog steeds mee bezig ben.

Ondertussen mochten wij vorige week als handwerkgroep weer bij elkaar komen, deze keer was Janny onze gastvrouw en is haar wel toevertrouwd. Het voelde o zo fijn, ook mooi om te zien wat een ieder geborduurd had, en mee bezig is. D.V. de volgende datum is 5 november en deze keer bij Aria, ook nu geeft het je weer opnieuw inspiratie en ideeën als je met elkaar gaat  handwerken.

Wil nog even met jullie delen dat afgelopen zaterdag velen van ons gezin nog langs kwamen om mijn man te feliciteren met zijn verjaardag, en dat heb ik waar genomen om een foto te laten maken door schoonzoon Dick van de 4 generaties, een bijzondere ervaring, gespaard en gedragen als gezin zoveel jaren door de Heere.

Hieronder een foto; 
van Omi (Rian) Oma Bep 
(Dochter) Jeaninne (kleindochter) 
en mamma van Veerle ( achterkleindochtertje)

Een hartelijke borduurgroet van Rian

PS. als je op de foto's klikt krijg je ze groter te zien.

rvanderhoek@solcon.nl






11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig borduurwerk!!
    En wat een leuke foto van de kinderen! Leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wilma, Ook geen zin om de draad en naald weer te gaan oppakken? je hebt nog steeds je randjes rol, wie weet krijg je er weer zin in.
      En zeker leuk zo`n foto van 4 generaties.
      Groet van Rian

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig borduurwerk!!
    En wat een leuke foto van de kinderen! Leuk om te zien.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk resultaat om te zien hoe onze France lapjes zijn
    geworden, was een heel leuk projectje, Pinterest werd veelvuldig geraadpleegd ;-) fijn ook dat we weer als handwerkgroep bij elkaar mochten komen en elkaars handwerken zien.
    een hartelijke borduurgroet van Berty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een leuk project, in het begin dacht een France lapje borduren????? wat moet ik me daarbij voorstellen!!!!!
      En net wat je aan geeft Pinterest had een goeie aan ons.
      En zeker fijn dat we als handwerkgroep weer bij elkaar konden zijn.

      Groet van mij

      Verwijderen
  4. Prachtige werkstukken! Daar mogen jullie trots op zijn!
    Nog gefeliciteerd met je jarige echtgenoot.
    Leuke foto van 4 generaties.
    En......prima blogfrequentie dit; ga zo door ;)
    Groet,
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sari, we zijn ook blij met het resultaat van onze borduurlapjes.
      Hoop wat regelmatiger te bloggen!
      Groet van Rian

      Verwijderen
  5. Ik heb ook genoten van ons frans projectje ,was ook fijn om op deze manier samen te borduren in corona tijd !
    Ik heb 2 stolpen 1 voor rolletjes en 1 voor grotere samplers maar die zit bijna vol daarom koos ik voor een rolletje ,die kon ik nog wel bij in de andere stolp !
    Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit na te denken hoe dit Franc lapje eigenlijk tot stand is gekomen. In ieder geval in de corona tijd, zo hadden we toch wat om handen. Spannend was het als we video gingen bellen, soms wel een uur lang, wel heel gezellig.
      Mooi Ditty dat jij ze nog onder de stolp kunt doen, ik zal opnieuw naar Spakenburg moeten om een hogere te kopen.

      Groet van Rian

      Verwijderen
  6. Rian leuk om je twee nieuwe blogs te hebben gelezen,en de complimenten voor de originele France lappen van jullie drieën: een plaatsje in het blad merkwaardig waardig...hart gr marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Marja...een leuk idee om het Franse lapje in Merkwaardig te laten zetten, daar zullen nog eens over hebben.
    Maar ook met jouw rol ga je gestadig door...en steeds voor ons verrassend wat we elke te zien krijgen!

    Groetjes van Rian

    BeantwoordenVerwijderen