donderdag 30 december 2021

 30 december 2021

De laatste blog van dit jaar.

Even terugkomend op de vorige blog over borduren en kapot verstel goed, leuke reacties gekregen en past die nu toe, en het blijkt dat dit werkt, ik pak het nu sneller beet, zodat het niet opstapelt en niet tussen door een reprimande van mijn echtgenoot krijg over het kapotte goed als ik heerlijk en ontspannend aan het borduren ben, bedankt voor de tips.

We hadden nog belooft dat we jullie ons France lapje ingelijst zouden laten zien.

Tevens hebben wij (Berty en ik ) onze 40 jaar vriendinnen borduur rol vorige week af gekregen.

Dit had wel een stok achter de deur, omdat we een nieuw project willen beginnen D.V januari 2022, en daarom wilden we onze vriendinnen rol echt af hebben voordat we met iets nieuws zouden beginnen.

Vandaar dat Berty en mijn persoon ons ongans geborduurd hebben de laatste 2 weken, we wisten er geen punt achter te zetten. Berty had het helemaal gehad met de borduur vriendinnen rol, en zette er een dikke PUNT  achter. Zover was ik voor mij gevoel nog lang niet, totdat ik het ook een beetje zat werd, enne tja toen heb ik er ook een vette dikke PUNT achter gezet.

Hieronder foto's van onze vriendinnen rol, zowel opgerold als uitgerold.



Maar goed nu naar ons France lapje wat we hebben laten inlijsten, we waren dan ook heel verrast toen we het zagen in de lijst die we hadden uitgezocht, heel mooi en blij ermee.

Hieronder het France lapje van Berty


















Hieronder het France lapje van Rian










Nu we de vriendinnen rol klaar hebben, kunnen we beginnen 
wat ik al aan gaf ons nieuwe project, het doel is om zoveel mogelijk Bijbelse taferelen te gaan borduren, met randen bloemen enz, erbij wie dit wil. En dit houd in dat Ditty ons daarin gaat begeleiden,

We doen dit met  7 personen...en hopen zoveel mogelijk uit het handwerk boek Albarta te gaan borduren.

Ondertussen heb ik een keuze gemaakt welke kleur stof. ( Afgelopen zomer in die grote stoffen zaak in Oostenrijk gekocht ) 

We zijn nog bezig met de kleuren zijde DMC, tjonge jonge dat is lastig....Berty is een ochtendje geweest om eens te gaan kijken naar welke kleuren combi... tja dan zie je door de bomen het bos niet meer, Althans ik niet. Wordt het een gele combi? of een rood rosé? of juist weer eens heel iets anders bijv. paarse combi? of fel groene? ik weet het echt niet meer.















We hebben het even heel ver weg geparkeerd...

Vandaag hebben we het weer opgepakt en wat kleurtjes erbij gezocht en morgen hoop ik te beslissen welke kleuren combinatie het gaat worden.


Maar wij zijn er uit gekomen, vanmiddag heb ik de borduurlap stof gezigzagd, Tja dan moet je wel de naaimachine te voorschijn halen, enne eerlijk gezegd gebeurd niet zo vaak, maar goed ik zei A dus B volgt dan vanzelf. 
Goed de naaimachine staat en meteen de goede kleur gevonden die bij de stof paste om te zigzaggen,  oei!!!!! maar nu moet ik die kleur ook nog op de spoel zien te krijgen, hoe ging dat ook al weer??????? hoe deed ik dat? ik denken denken...maar daar kwam ik er niet mee, dus mijn gevoel aan gezet en warempel dat lukte heel snel toen ik op mijn gevoel te werk ging, daar ging de draad op de spoel, dat ging snel, maar nu moest de draad nog gespannen worden om te gaan naaien, weer denken en nog eens  denken 

( het was ook al zooooolang geleden dat ik achter de naaimachine had gezeten) ook toen weer mijn gevoel opnieuw ingeschakeld en ging toen echt vanzelf, daarna  kwam de naald in zicht, en oei! hoe krijg in die draad er in? mijn loep brilletje had ik beneden gelaten dacht dat ik die niet nodig had,

Maar ook dat viel reuze mee 2 keer mis gestoken, en de 3 de keer raak, en zat de draad er in....toen kon ik gaan naaien, maar wat ging dit lekker snel zo met het zigzaggen super, wat viel deze naai klus mee.


Zo hopen we dan opnieuw te mogen beginnen met Bijbels taferelen project, en heb er zin in....het zal voorlopig nog wel weer online gaan met video bellen, Ditty zet video's op de app zodat we goed en duidelijk onderwijs van haar krijgen...en dat krijgen tot hiertoe echt super goed van Ditty, compliment. 

Het zal voorlopig helaas allemaal nog online  zijn i.v.m. de corona.

We hopen en bidden dat het besmetting`s gevaar af mag nemen en het gezonder zou mogen worden in Nederland maar overal in de Wereld.

We denken aan diegenen die ook dit jaar geliefden moesten missen, vooral in deze dagen van gedenken en terugblikken.  I

Ik wens ieder een gezond en voorspoedig 2022 bovenal Gods zegen want in Zijn zegen is alles gelegen.


Een hartelijke groet van Rian

 rvanderhoek@solcon.nl


8 opmerkingen:

  1. We hebben toch weer 2 mooie projecten gemaakt dit jaar Rian.... De vriendinnenrol... En het Franse lapje... Ingelijst en wel.... Nu weer opmaken voor het nieuw project wat we in Januari dv hopen te starten... Moest wel lachen om je zigzag verhaal.. ��Borduurgroet van Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk gevoel Fransje aan de muur en je rolletje onder de stolp met een mooie strik .
    Hartelijke groet Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig borduurwerk hebben jullie gemaakt. En de kleuren zijn ook erg mooi!! Succes met het volgende project! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige blog Rian jullie samen aardig druk geweest...met twee mooie resultaten...véél succes met het nieuwe project....����‍♀️.Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige borduurwerken. Al zolang vriendinnen hoe mooi is dat. Fantastique. Belles couleurs. En zo te zien, ook jullie volgende lap krijgt weer mooie kleuren. Au revoir, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kunstwerkjes hebt u en tante Berty weer gemaakt zeg!
    Elke keer weer mooi om te zien.
    Ook de kleuren vind ik altijd zo goed uitgezocht!
    Fijn dat jullie er zoveel plezier en voldoening in mogen hebben.
    Liefs van Beppie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel steekjes gezet in het afgelopen jaar. En vol goede moed om weer iets nieuws te beginnen. Veel succes!
    Groet,
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allen bedankt voor jullie reacties op de vele steekjes en kruisjes die ik mocht doen....hopelijk volgende er nog vele kruisjes en steekjes.
    Borduurgroet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen