vrijdag 15 mei 2020

14 mei 2020

Zorgen en verdriet, maar ook dankbaar blij en gezellig.
Wat een verschillende steekwoorden...en wat kan er veel gebeuren met deze woorden.

Zorg;
Van Liesbeth uit onze handwerkgroep is deze week haar man overleden...Enkele maanden een ernstig ziekbed gehad...wij wensen Liesbeth de Heere Zijn ondersteuning toe
voor nu in deze dagen en in het toekomende.
We hopen dat zij wanneer ze daar aan toe is weer bij ons te komt handwerken in de handwerkgroep...we missen haar.

Blij;

Als de kinderen komen voor Moederdag.Afgelopen zaterdag wilde we een dagje fietsen...maar kregen app`s van verschillen de kinderen of we s`middags thuis waren ( voor Moederdag) de  fietsdag uit ons hoofd gezet. s`morgens lekker in de tuin bezig en waren  bijna klaar toen ik iemand van boven aan de dijk hoorde roepen van Oehoe!!!! oehoe! ik keek omhoog en zag kleinzoon Julian staan zijn moeder onze schoondochter...meteen de tuinslang  ( daar was ik mee bezig) uitgedaan en werk stilgelegd...daarna  buiten gezellig koffie gedronken, ik werd verrast met een prachtig wit boeket bloemen... meer een veld boeket.
Nadat hun weg gingen...T`ja wat doen we  nu, nog even fietsen voordat de andere kinderen komen??? zullen we wel of zullen we niet, de beslissing werd genomen van ja we gaan  fietsen, heerlijk uitwaaien en hoofd leeg maken...dat moet je wel eens doen je hoofd leeg maken het kan soms bomvol zitten...We hebben toch nog 25 km gefietst, ik moet er eerlijk bij vertellen wel met elektrische fietsen hoor!.anders had ik niet verder dan 5 km gekomen...ha! ha!
Weer thuis zijn gekomen hebben we de koffie kopjes met wat lekkers Mmmmm klaar gezet...rond 15.00 uur kwamen de eerste kinderen met wat kleinkinderen...we konden heerlijk beneden zitten op?  de gepaste afstand...
Ook s`middags  twee prachtige boeketten en nog geurtjes gekregen... heerlijk zo verwend te worden...en daar wordt je blij van.

Dankbaar;
Zoals jullie weten is Berty uit onze handwerkgroep ( tevens 40 jaar mijn vriendin ) in begin november gevallen en enkele maanden aan bed gekluisterd  geweest.
 Afgelopen dinsdagmiddag is Berty ( na zoveel maanden ) een bakkie koffie wezen drinken...Een bijzonder moment.
Persfotograaf  was aanwezig... want dit moment moest toch wel vast gelegd worden...Ze is nog aan het revalideren, en hopelijk komt het allemaal goed.
Gelukkig kan ze weer veel...het handwerken heeft ze weer opgepakt en is volop bezig met het perfecte vierkant.
Joke kan persoonlijk nog steeds ons geen groep`s  cursus geven wat we allen jammer vinden, want zo zien we alle handwerkvriendinnen niet en is jammer...want je hebt allemaal dezelfde passie en dat is borduren, en wil je delen.
Wel alle reden tot dankbaar zijn dat niemand van onze handenwerkgroep en families tot hier toe ziek zijn geworden van de corona virus.

Zorgen;
Zorgen over het onzekere en ongrijpbare van deze virus.
Wat doet het persoonlijk met ons?
Nu de regels wat versoepelt zijn geworden lijkt het weer zo gewoon...maar is echt niet zo...en dan gaan onze gedachten uit naar de zondagse kerkdiensten... nu alleen via de kerktelefoon of door de media het Woord van God  te mogen beluisteren, maar ook voor de Ds. niet gemakkelijk om voor een lege kerk te preken.
Maar ook afstand nemen van elkaar toe
( wat je soms vergeet ) en het niet knuffelen van je kleinkinderen als je die mag hebben...die kleintjes snappen er niets van...ze rennen op je af en je pakt ze niet  op... ze zitten je net aan te kijken en denken ...Oma waarom doet u niets. moeilijk hoor!
En dan te bedenken dat je kleindochter hoopt te trouwen en haar niet met de hand en zoen kan feliciteren...is opzicht niet het ergste... maar toch het is allemaal anders geworden.

Gezellig;
Ineens kreeg ik een idee....en het idee was? Dat ik een en apje op de handwerkgroep ap gaat zetten en op de app zetten we,

 Aan alle dames van de handwerkgroep zijn jullie om 19.00 uur vanavond thuis ? afz. Berty en Rian...
Berty en ik hadden al veel voorpret.

En ja hoor daar kwamen de apjes...ja hoor ik ben thuis de volgende ja hoor ik ben thuis.en bijv.. wat gaat er dan  gebeuren enz..
Wat had ik nu in mij gedachten????? dat is video bellen met de handwerkdames...1 min voor 7 heb ik nog geapt dat ik ook thuis ben... dus kwamen er nog meer nieuwsgierige apjes wat ga je dan doen...om 19.00 uur heb ik de  dames gebeld en ineens zagen  we elkaar...een hele leuke ervaring...de dames vonden het een heel leuk gebeuren en is voor herhaling vatbaar...

Twee borduur lappen van de perfecte vierkant  laat ik zien van Berty en Marja ...en de volgende keer weer 2 borduurlappen perfecte vierkant van andere twee dames  van de groep.
                                                            Deze is van Marja 
                                                       En deze van Berty
Verder heb ik zelf vorige week al mijn borduurspullen zijde boeken enz....gesorteerd en netjes opgeruimd...Even nu  helemaal rust...de tafel is nog nooit zo netjes opgeruimd geweest, heeft ook wel weer wat...want als ik aan het borduren ben!!!!! lig overal wat op tafel.
Heb nog zoveel dingen te doen...ik denk D.V. volgende week dat ik de rol van Cees (mijn man) weer op ga  pakken.

Allen een hartelijke lees en borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl



5 opmerkingen:

  1. Rian een mooi ,,weblog,,je kan merken dat jij dit graag doet....de complimenten..van marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een blog waar veel in gebeurd is, vooral van Liesbeth, die haar man deze week verloren heeft, laten we hopen dat als ze weer tijd en gelegenheid, en er weer zin in heeft, om met ons groepje, onze passie van borduren weer te gaan delen met elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vergeten mn naam erbij te zetten, groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, er is veel gebeurd de achterliggende tijd, fijn dat we Joke hebben die ons zelfs op afstand weet te stimuleren om door te gaan met borduren!!!
    leuke blog Rian, dat praatje met z'n allen was ook heel leuk! groet van Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na lange tijd zie ik deze blog. Dank voor de lieve woorden na het overlijden van Joppie. Groet, Lesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen