woensdag 24 november 2021

22 november 2021


Handwerken is ook een onderdeel van kapotte kleding te herstellen toch!  Aldus mijn man.


Tja, dan ben je heerlijk ontspannen aan het borduren, en hoor je steeds weer dat regeltje van je man uuhhhh! je doet toch graag een steekje borduren? ik meteen heftig ja knikken, mijn man geeft aan dat ik dan ook zijn kleding maar eens na moet gaan kijken, tuurlijk zeg ik braaf, dat doe ik hoor! 

Maar in de praktijk komt er niet van, althans bij mij niet...dus sudderen we gewoon nog een poosje door, maar toch! zo af en toe krijg ik toch wel weer een hint van mijn man, en weer beloof ik het opnieuw.

Vorige week was ik met mijn verschillende borduurwerkjes klaar, en toen!!!!!!!! was het geduld bij mijn man echt op, NU zegt hij wordt eerst mijn kleding nagekeken en gemaakt.

 Oei! dacht ik, nu wordt het echt menens, en vraag aan mijn man of hij de stapel kapotte kleding dan maar op wil zoeken, ik ondertussen mijn naaidoos te voorschijn gehaald
( nog van onze verkeringstijd) en de knopendoos nog van mij schoonmoeder 
( waar ik heel zuinig op ben ) en geduldig wachte ik af met welke grote stapel kleding mijn man te voorschijn zou komen.

Ik dacht dat zal nog wat worden vandaag met het verstel goed, en had daar uren voor ingepland. Maar wat schets mijn grote verbazing? mijn man kon maar 4 stuks kleding vinden, tja toen moest ik toch wel lachen, Is dit alles vraag ik hem!!!! antwoord was, ik kon niet meer vinden, wat was ik blij,  want voor mij was dit stapeltje kleding een fluitje van een cent...helaas kan ik niet goed fluiten want anders had ik dit zeker gedaan met mijn verstelwerkje in m`n handen. 

Later dacht ik wel toen het verstelgoed klaar was, waarom heb ik zo lang mijn man aan het lijntje gehouden, want uiteindelijk was het binnen 20 min klaar, ik heb hierdoor goede voornemens gekregen, 
(moet nog wel in de praktijk gebracht worden ) als ik weer zo`n terloops regeltje krijg over kapotte kleding dat ik meteen de koe bij de horens vat.



















Nu heb ik weer de vrijheid om ontspannen te gaan borduren, en heb het naaldenboekje, wat al een jaren plan was afgemaaktdit heb ik al eens gekregen als cadeautje van vriendin Berty, en schaam me wel een beetje dat het nu pas klaar is, ook een klein merklapje gemaakt, dit heb ik als oefenlapje gebruikt om muizentandjes te leren ( bij Ditty) en vond het zo`n schattig lapje, dat ik dacht daar ga ik iets mee doen en zie foto wat het is geworden, dit keer mijn meisjes naam gebruikt, toch wel apart om dit zo te borduren, en kleine werkjes af te kunnen maken.








Kan nu weer beginnen met de vriendinnen rol,
moet er wel weer helemaal inkomen.
(We zijn zo intensief bezig geweest met ons France lapje)
Berty en ik hebben besproken wat de volgende opdracht gaat worden, namelijk wat voor een cursussen we hebben gedaan. En dan kom je er achter dat we in al die jaren heel veel samen mochten doen. 
We gaan het verwoorden voor zover het kan in onze vriendinnen rol, over 40 jaar  vriendinnen te zijn.                                           
Hier zal ik D.V. de volgende keer iets van laten zien.


Deze keer was het dan een onderdeel van handwerken VERSTELGOED repareren.          

Een vraag aan jullie die dit lezen, doen jullie wel graag verstelgoed maken? of borduren jullie ook liever?


Ondertussen hebben we ons France borduurlapje in laten lijsten, en hoop dit de volgende keer te laten zien.


Hartelijke borduur groet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl


.


11 opmerkingen:

  1. Prachtig verhaal, ik vraag altijd aan Adriaan als de naaimachine op tafel staat ,heb jij nog iets kapot?? Meestal is het, nee hoor.
    Leuk verhaal!.

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O haha, kijk uit Rian! Je man staat altijd zo lief klaar met zijn portemonnee als jullie ergens in een handwerkzaak zijn.
    1 x in de maand maar even alles nakijken voor hem.
    Het is bij mij ook niet favoriet hoor, ik stel het ook vaak uit.
    Je naaldenboekje is erg leuk geworden. Ik heb er ook één en gebruik het altijd. Zó handig!
    Veel succes verder met de vriendinnenrol!
    Groeten,
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk je reactie, klopt Cees gaat geduldig overal mee naar toe....en heeft altijd portemonnee op zak.
      Ga structuur in het verstel werk brengen, goed idee 1x per maand.
      Ik heb het nog niet in gebruik het naaldenboekje...staat nog even voor sier.
      En de vriendinnen rol daar zit ik helemaal weer in, en hopelijk komt hij dit jaar klaar, althans dat is bedoeling
      Gr Rian

      Verwijderen
  3. Schitterend verhaal🙃😄onder enige dwang is t toch nog goed gekomen.... De volgende keer het verstelgoed niet zolang laten liggen hoor😄groetjes van Berty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is beetje dwang wel goed voor mij... want ik blijf borduren.
      Jij niet dan?

      Gr mij

      Verwijderen
  4. Prachtig!! Volgende keer toch maar eerst Cees aan de beurt😊

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wilma....Je hebt gelijk, eerst de huishoudelijke plichten vervullen, daarna ontspannende dingen....hoop het in de praktijk te gaan brengen.
      Groet van Rian

      Verwijderen
  5. Ha Rian, ik heb 2 linkse handen, wat nadien en handweken betreft.
    Ik was ook echt links,de juf zei dan met handwerken op school, even wachten Hennie, help je zo, denk dat ze er zelf soms ook geen raad mee wist, maar ik had er ook echt geen kijk op.
    Ik poetste liever.
    En als er een gat in de kous zat, trok ik die wel even groter, erg hė.

    Gr Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Hennie, 2 linkse handen zeg je....dan begin je inderdaad niet veel, en nog een linkse handige juf,oei! Dat gaat niet lukken dan.
    Als je dicht bij woonde zou je bij mij wel kunnen komen poetsen!!!!want daar ben je goed in...en tja dat moet ook gebeuren toch!ik hou niet van poetsen maar wil het wel graag schoon en netjes hebben...dus !!! Moet ik wel poetsen.
    Hartelijke poets groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Janne Slootweg-Benard21 februari 2023 om 07:14

    Nee, ik hou absoluut niet van verstelwerk.
    Maar bij het pak van mijn man, was de zoom los van broek.
    Dus moet vandaag gebeuren.
    Heb oppasdag ,onverwacht, op kleindochter van bijna 5 jaar. Dus doe ik nog twee klussen, die wachten ,op onderhoud. Maar eest de broekzoom.
    Ik poets ook liever. Gisteren al de binnenramen gezeemd.
    Dochter boven badkamer en twee wc's .
    Succes allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen