maandag 1 augustus 2022

 1 augustus

Het lijkt al weer lang geleden dat wij 13 juli bij elkaar waren als groep die de Bijbelse lap heeft geborduurd. Deze keer konden we allemaal.

Berty had alles geregeld en was perfect geregeld...dank je Berty.                                       

We waren allemaal  half 11 bij de Heeren van Slydregt...Mooi op tijd.

We hadden een ruimte voor ons zelf...de meeste gasten gingen buiten zitten, wij blij, gezellig met grote ronde tafels, waarop we onze handwerk lappen uit konden stallen.

Maar eerst koffie of thee, de serveerster vroeg heel hartelijk willen jullie er iets lekkers bij? Mmmmm zullen we wel? of zullen we niet? want er stond ook nog een lunch op ons te wachten rond 12.00 uur.., serveerster voelde onze twijfeling en hakte de knoop door...een bonbon misschien erbij een idee? dat vonden we een prima compromis.,..

Tijdens het koffie momentje waren we al druk bezig met elkaar om onze Bijbelse tafrelen lap te laten zien, en het was dan in het begin van  OHHH! Ahhh! wat Mooi!!! enz. enz. je weet wel wat een geluiden je dan allemaal hoort.

























Als je de Bijbelse lappen via een foto ziet is het toch heel anders dan in het echt, je wil de lap voelen en van dichtbij zien ( nee niet voor de foutjes die er in kunnen zitten) maar gewoon dat voelen, omhoog houden en kijken en nog eens kijken.

Daarna kwam Ditty aan het woord, Of uh! haar speech!!!!of hoe zeg je dat ook al weer! nou ja wat voor naam het ook mag zijn, in ieder geval bedoel ik dat Ditty met haar nieuwe projectje te voorschijn kwam. Althans ze was er al wel, maar nu ging ze staan en liet ze zien wat de bedoeling was van het nieuwe projectje, als wij dit ook wilden gaan doen... dat houd in een PRONKROL...heel mooi woord trouwens, je kan dit met verschillende stofjes gaan doen, en aan elkaar zetten, maar ook kun je band kopen.

We gaan op de Pronkrol van alles doen, steekjes, kruisjes met allerlei garen werken enz., en wat we nog te horen krijgen, daarin geeft Ditty ons handvaten via video's. we doen dit project met 11 personen.

Ik heb vorige week band gekocht 20 cm breed en 3 kleuren, antiek wit, gebroken wit, en linnen kleur...de lengte is 75 cm lang dus moet het aan elkaar gaan zetten, maar ook daarin geeft Ditty advies, wordt ook een uitdaging.

Ik had vorig jaar smalle bandrolletjes in Oostenrijk gekocht, ook voor Ditty Marja en Berty een. Nadat de Bijbelse lap klaar was heb ik dit rolletje ter hand genomen met patroontjes van huisjes.

Berty en Ditty hebben het al af en Marja is er mee bezig, vorige week heb ik het rolletje  af gekregen... en heel frappant hoe die nu is geworden, dat ik de huisjes wilde doen stond al vast, maar erom heen geen idee wat ik wilde, niet verwacht dat het dit is geworden.

Vandaag  een handwerkvrije dag, dus de blog wat frequenter bijwerken...even wat anders dat steekjes en kruisjes.

Mijn boeken opgeruimd dus ruimte op de stoel gekregen, ( ik doe namelijk stapelen met boeken enz. in de stoel naast mij) en ik denk morgen d.v. Cees zijn levensrol te voorschijn haal en wil daar eerst weer wat aan gaan doen.

Cees gaf zelf vorige vorige week al aan,  nu niet een nieuw project beginnen hoor!!! ik zei waar heb je het nu over!!! nou ik bedoel nu eerst verder aan mijn rol, Oei !! dat is duidelijke taal...toch vond ik het wel leuk om te horen...dus uh! daar ga ik echt eerst mee beginnen, zal daar helemaal weer in moeten komen...de volgende patronen heb ik al wel liggen, zijn eerste auto zijn eerste brommer... dus dat scheelt .

Enne!!! Berty en ik waren in een kringloopwinkel en zagen een mooi bruin servet waar je goed op kan borduren, enne!!!Ditty heeft garen geverfd.... echt mooi geworden, en kregen wij een strengetje van haar  opgestuurd...overlopend geel, heel goed gelukt, en met dit garen ga ik op het bruine servet borduren, patroon heb ik van Berty dus sta ik gesteld...het moet een klein kussentje worden...ook daar hoop ik mee te beginnen.













Een hartelijke borduurgroet van Rian


rvanderhoek@solcon.nl

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi om te zien weer allemaal!
    En een aan-steke-lijk verhaal :-)
    Het trof me, dat iemand bij de huisjes borduurde: "van huis en haard verdreven"... wat is dat tegenwoordig voor veel mensen werkelijkheid!
    Dan ben je bevoorrecht om zo, ook met elkaar, in rust en harmonie bezig te mogen zijn! Dat zullen jullie je ook wel realiseren...
    Dank voor het delen! en nog veel mooie (bord)uurtjes gewenst!
    Groetjes, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker waar zoals je het verwoord Corina, een voorrecht dat we nog zo in alle rust bij elkaar mogen en kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Rian.
    Leuk die borduur groep, grappig dat je dat zo kunt verwoorden.
    Groet Ali

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om de blog te lezen.
    Je kan goed schrijven.
    Leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en... ben je gisteren nog verder gegaan met de rol? de auto... de brommer...??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben met de brommer begonnen, maar kom er achter dat het patroon te groot wordt, nu uitgehaald en doe het nu over 1 draadje borduren wordt het patroon kleiner en mooier, maar wel veel meer werk.

    BeantwoordenVerwijderen