maandag 20 februari 2023






 
Februari 2023 

In de laatste blog was ik gebleven bij de ontmoeting bij de Heeren van Slydrecht  om elkaar de Bijbelse taferelen borduurlap te laten zien. Tevens zou Ditty een eventuele nieuwe opdracht voor ons hebben. 

Het zou voor de liefhebbers een pronkrol gaan worden, nu liefhebbers genoeg, en we zijn afgelopen September van start gegaan.

De eerst opdracht was een ABC, dat houd in dat we zelf onze kleuren mochten bepalen en tevens de keuze welke letter we gingen gebruiken voor het ABC...dus eigen variatie, maar we moesten ons wel aan de opdracht ABC houden...1 maand kregen we voor de opdracht. Dan denk je Oh!!!!!!! dat heb ik zo af...nou echt niet.

Ik moest eerst nog die brommer af borduren van mijn echtgenote zijn levens rol...zijn Zundap brommer  ja echt! zo`n ouderwetse ding, Brrr Brbrbrbrom, maar goed het is zijn rol dan moet ook die oude Zundap brommer er toch op! En ??????? hij staat er op, het patroon was te groot voor op de rol, toch moest hij erop, dus alle moed verzameld en het kruisje over 1 draadje gedaan, wat een werk, Maar? het is gelukt. Nu lig de rol stil te wachten totdat de pronkrol klaar is, nou dat is dan nog lang wachten...want ik heb begrepen dat het met die pronkrol nog wel even door gaat...Ditty heeft nog zoveel inspiratie en ideeën en stof hebben we genoeg.

Misschien als het een kleine opdracht is voor de pronkrol dat ik dan verder ga met mijn echtgenoot zijn cobal blauwe Simca autootje zo`n klein vierkant doosje autootje.  Tja!!!! die wil hij ook op zijn rol hebben, en begrijpelijk want in en met die auto kregen wij verkering, dus authentiek toch?

Mijn echtgenote zijn levens rol.

Zo zijn we begonnen met de pronkrol, allerlei opdrachten kregen we van Ditty, PPPPPfffffff soms zo pittig en zo moeilijk...je zou de pronkrol in een hoekje willen gooien althans heel ver weg...even niet meer zien...weg wezen pronkrol...Om het later toch weer opnieuw te pakken, en moed verzamelen om verder te gaan...en dan lukt het ook weer...hierin kun je zien dat even afstand nemen altijd goed is, voor wat dan ook.

Opdrachten zoals Qauker patronen, of Schotlandse schaapjes. O!!!! wat vond ik dit moeilijk, ik heb ook maar een schaapje  gemaakt van de opdracht, trouwens ik vind het heel knap van me zelf dat ik  EEN schaapje heb gemaakt volgens patroon,  (de makkelste er uit gehaald) de rest van het patroon eigen variatie gemaakt over Schotland. Ook het Engelse huisje een snoepie om te zien.... echt! maar om te doen? UITHALEN BORDUREN...UITHALEN...IK STOP ERMEE...DIT IS NIKS VOOR MIJ.. VEELS TE MOEILIJK.

Ik wist niet dat ik zoveel geduld had met uithalen en weer opnieuw beginnen...een verborgen talent...en komt pas nu op latere leeftijd te voorschijn via een pronkrol borduren.

Want met geduld en een doorzetting`s  vermogen en de hulp van Ditty erbij kwam het goed, een voldaan gevoel als je de opdracht klaar had en het kon laten zien.

Ik heb zoals ik al aan gaf in de vorige blog verschillende kleuren stof voor de pronkrol gekocht, en 1 stuk rol is klaar en ik ben nu  begonnen met een andere kleur, het moet nog wel aan elkaar  gezet worden, maar dat komt nog wel...ik zou niet weten hoe ik dit moet doen, dus ook daarin handreikingen van Ditty.

Steeds leren en afleren, aldoende leert men toch!

Mijn echtgenote is het er nog steeds niet zo mee eens dat ik zijn rol niet eerst gaat afmaken, maar ja!!! ik moet  toch keuze`s maken zeg ik tegen hem...ik merk!!!!hij wil de de aandacht voor zijn rol,  en niet naar de pronkrol blijkt nu. Lastige keuze die ik moest maken, maar zeg tegen hem als er nu een kleine opdracht deze maand voor de pronkrol komt dan ga ik met jouw rol verder, is dat goed? daar was hij tot hiertoe mee tevreden, maar???? D.V. 25 februari komt de nieuwe opdracht enne! ik hoop deze keer op een kleine opdracht zodat ik mijn geliefde echtgenote tevreden kan stellen...maar dat is nog even afwachten waar Ditty mee komt...Kleine of? een grote opdracht.

Rol van Rian

Rol van Ditty

 

Stukjes van de rol Marja




















Rol van Berty











Allemaal een hartelijke borduur groet 

              van Rian

 rvanderhoek@solcon.nl

11 opmerkingen:

  1. Dat heeft lang geduurd Rian voor er een blogje kwam over onze wederwaardigheden en die waren er vele ,maar jullie zijn de moeilijkheden niet uit de weg gegaan ..complimenten daarvoor .
    Cees zal toch nog wat geduld moeten hebben want er staat wel een aardig
    opdrachtje aan te komen ..zoals altijd kun je de opdracht net zo groot maken als je zelf wil ...
    Groetjes Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Ditty dat het lang is geleden om te bloggen, neem het me steeds voor ,maar in de praktijk is het anders.
      En doorzetten met de opdrachten daar leer je heel veel van.
      Dank voor het begeleiding hier in.
      Enne benieuwd naar de volgende opdracht.
      En dat is waar, we kunnen en mogen de opdracht net zo groot maken wat we zelf willen.
      Groet van Rian

      Verwijderen
  2. Jannie Slootweg-Benard21 februari 2023 om 07:00

    Voor het eerst her, om te kijken naar kunstwerken.
    Prachtig! Doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig Jannie dat je komt kijken op de blog, het is ook zo mooi om te doen, en? ik ben van de straat.

      Verwijderen
    2. Jannie Slootweg-Benard3 april 2023 om 09:12

      Rian, als ik dit allemaal lees, krijg ik er zelfs stress van.
      Zoveel steekjes, een wachtende rol. Opdracht die klaar moet. ...........Succes

      Verwijderen
  3. Echt mooi om te zien weer!
    En leuk om te lezen Rian! Dank voor het delen!
    Groetjes, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo blijft je beetje op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige werkstukken! Dat gaat helemaal goedkomen met die pronkrol Rian.
    Groeten,
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie werkstukjes allemaal!!
    Die rol van pa vind ik echt heel leuk!
    Maar pa zal nog even geduld moeten hebben begrijp ik voor dat hij weer aan de beurt is, haha..
    Succes allemaal met jullie (borduur)kunstwerken!
    Liefs Beppie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Mevrouw, ik heb jou borduurwerk gezien dat u een omslag heeft geborduurd voor een Bijbel. Graag had ik van u dit borduurwerkje gekregen. Ik ben namelijk een Evangelische Christen uit Brakel Belgie. Ik zoek al jaren naar borduurwerken om mijn Bijbel mooi te maken. Ik zou dit zo graag willen doen ter Ere van Onze Heer Jezus Christus. Spijtig bestaat dit in Belgie niet. Ons geloof is hier in Belgie niet zo verspreid. Dus al deze hobbyspecialiteiten kwa geloof is bij ons spijtig genoeg niet te vinden. Ook zou ik zoo graag iets willen borduren van onze Heer. Liefst Hij met het Lam, of Hij met de kinderen in kruissteek. Ik vindt dit zo mooi. Of een heel mooi Onze Vader met omlijsting met mooie
    bloemen. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Bedankt alvast en Gods zegen! vriendelijke groet Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lees nu pas je berichtje .. sorry
    Ik kan je helpen aan Bijbelse patronen.
    Mail mij persoonlijk… dan beantwoord ik je.
    rvanderhoek@solcon.nl

    BeantwoordenVerwijderen