dinsdag 12 maart 2024

 Vandaag 12 Maart 2024

Iemand vertelde mij tijdens een verjaardag van, Joh! ik heb je blog gelezen

Ik dacht uh!!! waar heeft die persoon het over, ik antwoorden dan ook wat bedoel je...reactie was, nou je handwerkblog...toen daagde er ver in mij geheugen iets, en klopte dat ik inderdaad een handwerkblog had .

Toen begon het bij mij te kriebelen, en dacht daar heb ik wel weer zin in om te bloggen.

Nu zoals je ziet ben ik er weer na een lange tijd. De laptop geopend ( ik doe veel met de mobiel)  maar blog schrijven is makkelijker  achter de laptop, Gezellig in mijn kantoor met  uitzicht op de rivier. Mok groene of gember thee erbij met muziekje op via FamilyStream op. Buiten is het miezerig, binnen behaaglijk.

Tja!!! waar zal ik beginnen...even nadenken hoor! het is zo lang geleden en ik heb zoveel steekjes en kruisjes mogen doen. O ja! Ik weet het weer. We waren  bezig met de pronkrollen waarin we de opdrachten kregen van Ditty...echt heel mooi en soms pittig om de doen, en te zien hoe iedereen die mee doet aan de pronkrol van de opdracht weer zijn eigen creatieve tijd gaat maken, ook allemaal verschillende kleuren...kunstwerkjes die we mogen maken een ieder op zijn eigen niveau. En sta je versteld van jezelf dat je dat toch maar weer hebt gefikst. 

Tja! en tussen door krijg je ook wel eens een verpakte boodschap bijv...Oma het kussentje van Veerle ( ons achterkleindochtertje 3 jaar toen)  vind ik nog steeds zo mooi!!!! zo mocht onze kleindochter opnieuw zwanger zijn van hun tweede kindje...dus was voor mij een tip  om een nieuw geboorte kussentje te gaan maken. En wij mochten opnieuw een achterkleindochtertje Lotte ontvangen...Het is  steeds weer opnieuw een wonder en gelukkig mocht alles goed gaan, dat is niet vanzelf spreken. Het kussentje verpakt met de kleertjes voor Lotte. 

Ook mocht onze schoondochter 50 jaar worden, en ik wilde haar de traditie getrouwe envelop met inhoud geven. maar helaas was ik die vergeten. Niet zo netjes en correct van mij, maar goed dit had ze nog tegoed. Ik vroeg nog wel aan haar (Hennie) heb je nog een verlanglijstje? nee dat had ze niet...vervolgens loop ik de kamer in en schoondochter zei...o ja Ma ik weet wel wat...ik blij en vroeg en!!! wat zou je willen? Uh!!! zei ze ik wil graag een kussentje omdat ik 50 jaar ben geworden. Zo dat is duidelijke taal...en werk aan de winkel...wel leuk om dit soort opdrachtjes binnen te krijgen...enne!!! ik ben van de straat. Maar het resultaat mag er zijn...alleen al het enthousiasme van Hennie en hoe blij ze er mee was...een dikke knuffel kreeg ik er voor...zo waardevol deze momenten.

En dan ineens komt kleindochter Fleur vragen of ik voor haar ook een kussentje wilde borduren met tulpjes en haar letter F...daarachter stond haar broertje Jelmer...en wilde ook een kussentje met een grote truck erop. Jelmer en Fleur wisten mijn DMC kastje gauw te vinden voor de kleuren combi die ze er op wilden voor hun kussentje. Super leuk hoe een kind zijn kleuren uitzoekt. Jelmer had de kleuren van het legergroen met geel uitgekozen en tja Fleur heeft felle meisjes kleuren...maar ? ook paars erbij...als oma zijnde heb ik een andere kleuren smaak...maar ga voor hun kleuren. Dus werk genoeg.

Maar mijn levensboom borduurlap lig daar nog steeds maar te wachten en te wachten, want die wil ook graag weer opgepakt gaan worden, en dat wordt de hoogste tijd...ik schuif het steeds voor maar me uit...maar D.V. 28 mei hopen wij dan 50 jaar getrouwd te zijn...en zou het graag dan wel af willen hebben.

Dus nu de Pronkrol en de opdrachten kussentjes heb ik nu op vakantie gestuurd... de levensboom weer opgepakt....de boom nu af, maar dan komt er nog heel wat bij kijken wat er allemaal nog op geborduurd moet worden ( wil ik trouwens zelf hoor! ) zo zou ik graag al onze gezinnen er op borduren, 43 personen....de trouw tekst / jaartallen een kroon de trouwringen de Bijbel  enz. enz.

Moeilijkste vind ik nu de kleuren. De boom zelf is best al druk, en wil rondom de boom rust, maar vind ik nog lastig. Ik heb goede mee denkers...En we hopen a.s. vrijdag elkaar elders in het land te ontmoeten, en nemen onze borduurwerken mee en natuurlijk ook mijn vele vragen...wat wil ik...wat moet ik...en wat doe ik...en wat moet ik echt niet doen...soms ben je even blind in je eigen werk...en heb je goed advies soms nodig.        Dus ben ik heel benieuwd...heb op papier gezet wat er verder op zou moeten komen staan. En gerijgt om de 10 x dan een streepje naar boven  en dan weer 10x  dan weer stiksteekje naar boven en zo verder gaan...zodat ik goed uit kan tellen hoe groot de patronen en letters  kunnen en mogen  worden...en tja hoeveel tijd ik er voor nodig heb????????? ik denk VEEEEEEEEEEL! Oei! oei! was ik er maar eerder aan begonnen...misschien wordt het wel stressen...Maar denk en hoop het niet...want borduren is en blijft ontspanning.

Ik zal nog wat foto's toe voegen van dagje naar Nelly van Es met onze pronkrollen... En van de borduurlap levensboom....en de twee kussentjes. Ook een foto van Jelmer en Fleur die ook graag een kussentje willen.

De volgende keer hoop ik te vertellen over een bijzondere kleine smalle rol opdracht die ik mocht borduren voor onze kleinzoon Yu-Liun.

En? over hoe onze kleindochter Liselotte 9 jaar ook aan het borduren is geslagen, en ik hoop dat ze nog vele kruisjes en steekjes mag gaan doen.


Hartelijke groet van Rian

rvanderhoek@solcon.n

l


























8 opmerkingen:

  1. Geweldig Rian.
    Zo veel werk. Ik heb er veel van mogen ,ien, toen we bij jullie waren.
    Zelfs mij aan het borduren gekregen.

    Ik ben met kussentje bezig, voor Jelianne, maar gaat nog niet van harte. Toch probeer ik het voor 30 maart klaar te hebben. Dan hoopt ze 6 jaar te worden. Succes met je boom enz.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige blog heb je weer geschreven Rian,en wat een mooie kussentjes komen er voorbij...maar vooral de levensboom is prachtig...mooie kleuren..je hebt nog even de tijd....jou kennende is de levensboom ingelijst en wel af op DV 28 mei...groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer een blog Rian. .... met genoegen al de wederwaardigheden gelezen en wat zijn er veel steekjes gedaan.
    Hopenlijk komt er snel weer een blog .. Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een prachtige blog. Zoveel mooie werken gemaakt. Ook de vorige blogs weer eens doorgekeken. Feest van herkenning. Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergat mijn naam, 🫢😀🪡🧵Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om alles weer eens te lezen je bent een kussen expert en heel ijverig....gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Rian. Prachtige borduurstukken. En ik geniet van je bloggen. Geeft inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedank voor jullie leuke reacties op de blog

    BeantwoordenVerwijderen