maandag 3 december 2018

3 december 2018

De Cursus
 
 
Na een lange weg van File...stoppen en stilstaan / rijden en  vervolgens weer stil staan...en eindelijk konden we doorrijden...we waren er  4 min over half 10...helaas 4 min te laat...Toch mochten we bij Ditty  nog binnen komen
Een lekkere kop koffie werd aangeboden
met eigen gemaakte appeltaart.
Daarna nam Joke het woord...en wij maar in de zenuwen zitten van oei hoe zou ze ons huiswerk vinden!!!!!
Oké zei Joke wie wil het eerste? En ja daar werd de eerste lap  op de leuning van de stoel gelegd, om daarna  kritisch ernaar te kijken.
Opzicht veel positieve geluiden van Joke...echt waar!

Berty 



 
Op wat kleine negatieve dingetjes na werd ons allen huiswerk goed gekeurd...en echt een mooi leer proces...en ja dan komt het volgende huiswerk...heeeeeeel veeeeeel!!!!!!
Joke heeft het ons goed duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is...voor de volgende opdracht...met de patronen die we hebben gekocht.
 
Verder  heeft ze ons weer vele goede handvaten gegeven...
Ook vroeg Joke ons naar de opdracht van de vorige keer, om van een nieuw patroon, een patroon te verbouwen tot een ander eigen inzicht patroon met knippen en plakken... ik vertelde toen dat dit echt helemaal niets is voor mij,  en niet mijn ding is...verschillende  dames  hadden de opdracht gedaan...en heel goed ...wat een werk hebben ze daaraan gehad...Compliment...ik wilde hem helemaal niet laten zien...want die anderen hadden er wel een uur over gedaan en ik was binnen 10 min er mee klaar. Dus voor mijn waarneming klopte dit niet echt  van mij...Joke vroeg laat het maar mij eens zien....schoorvoetend haalde ik het kleine vierkanten patroontje uit mijn map...beetje verlegen ( want ik schaam me wel zo weinig ik ervan heb gemaakt )...gaf aan Joke het patroon...en wat schets mijn verbazing!!! Joke vond dit heel bijzonder en mooi...ik moest me aan de stoel vasthouden...en dacht wat hoor ik nu!!!!!!
want dit verwacht je toch niet.
 
Joke heeft me net gevraagd of ik het patroon door wilde appen..

Maar ik  weet nog niet of ik mijn eigen ontworpen patroon ga borduren ...want!!! ik vind het helemaal niet mooi.
 
Vanavond hebben we hier de  handwerkavond...ik ga eerst met de ABC letters verder van de Noorse rol...en misschien morgen  met de nieuwe opdrachten van Joke.
Daar moet je rustig voor gaan zitten...en bedenken ...wat wil ik gaan doen....waar wil ik de patronen hebben...waar zal ik de borduur woorden gaan plaatsen...welke kleuren kies ik hiervoor.
Doe ik een kleur...of meerdere kleuren...
Dus dit is niet zomaar een klus.....deze klus moet echt nog geklaard worden.
 
Laat hieronder zien wat de opdracht was van de vorige keer van Joke. We moeten de letters van het  ABC gebruiken om daarmee borduurwoorden te gaan borduren in het vak waar we een patroon hebben geborduurd...en dan de letter van het ABC in het borduurwoord groot te maken...zodat je kan zien welke letter je al hebt gebruikt.
Heel bijzonder zoveel verschil in kleuren...maar ook in de borduurwoorden...zo maakt een ieder zijn eigen ontwerpt op de lap...eigen creatieve tijd.
                                  
                                      Teuni

Frieda
Fie
 Rian

Ditty
Marja
 
                                                                    

            Mijn eigen gemaakte patroon...knippen en plakken

                                
  Allen rondom de tafel
We werden verwend met een heerlijke kerrie soep met broodjes enz....bedankt Ditty voor de goed zorg.

                   Zomaar wat foto`s van onze fijne groep.




Ongemerkt zitten we in de Advents dagen...
Verwachting? Uitzien? ...we herdenken de geboorte van de Heere Jezus...dat het ons uitzien ook zou mogen zijn..
 naar Zijn komst in ons hart....dan is het echt kerstfeest.
 
De kerstzang avonden worden al volop aangekondigd...en zijn goede avonden, om dit met elkaar te gedenken.

Ook in deze periode de maand december is er veel eenzaamheid....Ook daar lig een taak voor ons als mede mens...een kaartje of een bezoekje doet voor deze mensen al heel veel...laten we hen niet vergeten.

Allen een hartelijke kijk / lees en borduurgroet van Rian














2 opmerkingen:

  1. Tjonge Rian je hebt er een heel verhaal van gemaakt ...maar we kunnen voorlopig weer vooruit ..vervelen staat niet in ons woordenboek !
    succes allemaal ..ik hoor de hersens al kraken !
    groet van Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi om van mee te genieten, al die prachtige borduurwerkjes!
    En leuk om te lezen Rian! Verrassend, dat je patroon zo goed beoordeeld werd! Dat had je niet gedacht...

    Ja Advent... alweer... of nog steeds?
    Ik denk aan een kinderliedje, vroeger geleerd: (eigenlijk voor Pinksteren):
    "Maakt Gij, Heer', zo hoog, zo rein, in ons hart Uw woning?
    Is dat hart niet veel te klein voor zo grote Koning?
    Staat dat in Uw heilig Woord waarlijk zo te lezen?
    Heeft mijn oor dat goed gehoord? Zou dat moog'lijk wezen?"

    Ja, dat is mogelijk!
    Zijn Naam is Wonderlijk!

    Hartelijke groet, Cornelia



    BeantwoordenVerwijderen