zaterdag 20 maart 2021


Was eerder van plan om te bloggen maar!!!


In de vorige blog had ik het over Corona...de zorgen en verdriet wat menigeen moest ervaren vanaf vorig jaar maart de eerste Lockdown.

Nu sinds 18 februari zijn mijn  man en ik alle twee door de corona op bed terecht gekomen...behoorlijk heftig...dan gaat er wel wat door je heen...mijn man mocht na 14 dagen goed opknappen en voelt zich nu goed...zelf heb ik nog behoorlijk rest verschijnselen en daarvoor in therapie.                                                                          

Wij zijn tot hiertoe zeer verwonderd dat het zo mag gaan...al gaat het herstel bij mij zeer langzaam...maar verwondering blijft dat het zo mocht aflopen...het had ook zo anders kunnen gaan.

Vrijdag s`middag was ik nog aan het borduren en gaf het patroontje de schuld dat het niet wilde lukken...uithalen en weer borduren weer uithalen...Pffff!!! ik had het helemaal gehad met het borduren...dus weg met dat handwerken...ver weg geparkeerd... een paar uur later lag ik goed ziek op bed, dus lag het niet aan het borduren.

Het borduren heeft zeker 2 en halve week stil gelegen. Het lag stilletjes te wachten wanneer het weer opgepakt zou worden, want het lag steeds nog op tafel...maar ik had geen puf om het op te ruimen.

Vorige week heb ik het weer ter hand mogen nemen, de eerste 10 kruisjes geborduurd...helaas moest ik het alweer weg leggen...te weinig energie ervoor... maar elke dag wat meer kruisjes en nu mag het goed gaan...ik ben er blij mee.

We waren bezig met een opdracht voor ons Franse borduurlapje , oei!  wat heeft dat patroon me moeite gekost, wat ingewikkeld, het kwam dat dat ik geen zuiver patroon had, maar? het is gelukt. Gisteren hebben Marja / Berty/  Ditty en  mij persoon video gebeld en de opdracht aan elkaar laten zien... echt mooi op te zien hoe de ander de opdracht heeft uitgevoerd...de volgende opdracht is objecten uit Frankrijk...Tja wat zal ik doen? veel patroontjes al verzameld op  Pinterest Rian... dus eerst daar maar eens rustig op kijken.

Laat nu nog niets zien van ons Franse lapje...dat hopen we de volgende keer te doen,nu eerst de vriendinnen rol.

Zoals ik in de vorige blog al had aan gegeven zal ik wat van onze vriendinnen rol laten zien. Dit gaat over het 40 jaar vriendin zijn met elkaar...we wilde graag iets tastbaars als herinnering hebben...omdat we alle twee heel graag borduren kwamen we al gauw op het idee zou een borduurrol iets zijn?...en zo is het  begonnen...ieder zijn eigen kleurcombinatie, en zo zijn we met de eerste opdracht begonnen over het ontstaan waar en wanneer... hieronder is mijn rol


Hieronder is de rol van Berty 2 heel verschillen
 kleurenkleuren combinaties 
en het verwerken van de opdracht.

       



























Daarna onze huisjes 1976 begin van onze vriendschap,                             vervolgens opdracht koffie drinken bij elkaar.                                                                                             



 
Ook hebben we samen op dwarsfluitles gezeten...



Ook een opdracht over onze hondjes 
Noor Roos en Trix  






                                      
               Tot deze opdracht zijn wij nu gekomen..
De volgende opdracht zal nordicken / fietsen / lunchen of winkelen gaan worden...maar dat moeten we samen nog bespreken. 



                       

 Als we de opdracht klaar hebben spreken Berty en ik een tijdstip af om een bakkie koffie te doen...en dan laten we onze opdracht zien aan elkaar...altijd weer een spannend moment.   Ik wil vaak dat Berty het eerst de opdracht laat zien en Berty wil graag dat ik de opdracht het eerst laat zien....oh! oh! zucht! zucht!...dan voel je je net een klein kind...maar dan hakken we de knoop door en laat Berty of ik het als eerste het zien...maar gaat in een goede harmonie...het is altijd weer spannend wat komt er voor de dag...maar o zo leuk om dit te mogen doen met elkaar....


Ga stoppen...

En hoop jullie D.V de volgende keer iets van ons Franse lapje te laten zien.

Allen een hartelijke borduurgroet van Rian

rvanderhoek@solcon.nl



13 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan...weer even bijgepraat...vriendinnen rollen zien er fantastisch uit, ga jullie zo door...hart. groet van Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marja. Was echt weer even leuk om video te bellen en elkaar onze opdracht Frans borduur lapje of rol te laten zien aan elkaar.
    En gaan we nu naar de volgende opdracht.
    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedenavond Rian,

    Ik wens jullie veel sterkte na het ziekzijn!
    Zoals je vaak leest, laat het Coronavirus veel klachten na. Hoop dat je daar van op mag knappen.
    Wat wordt dat een mooi borduurwerk, een levensloop, niet op papier maar op een borduurlap.

    Hartelijke groeten,
    Annie de Goffau

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk Rian!! Prachtig stukje borduurwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Wilma.... Leuk je reactie op ons borduurwerk.... Misschien krijg je er ook weer zin in! Weet je nog dat je ook eens begonnen was?
    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vriendinnenrol wordt het zeg!
    Zo leuk om de verschillen te zien en hoe creatief zijn jullie zeg!!
    En wat mooi om al zo lang lief en leed met elkaar te delen.
    Ik weet niet anders dan dat tante Berty uw vriendin is.
    Gelukkig dat het met uw gezondheid nu weer wat beter gaat.
    Veel succes met het verder borduren van jullie unieke borduurwerkje.
    Liefs van uw dochter en ook liefs voor tante Berty :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha oudste dochter...
      tante Berty hoort bij ons gezin in lief en leed...
      leuk he! die creativiteit van ons...maar ook jij hebt veel creativiteit op allerlei gebied.
      Bedankt voor je leuke reactie.

      Lieve groet van ma

      Verwijderen
  7. Ha Bep,wat een lieve reactie van je, leuk om te zien hè,onze vriendinnenband, het is voor ons ook steeds een verrassing wat de ander heeft, na elk thema.Ben jij ook nog bezig aan je band, je had zulke verfijnde kleurtjes.
    liefs van tante Berty hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha tante Berty,
      Wat leuk dat u reageert:-)
      Nee ik ben niet meer aan het borduren. Wie weet komt die tijd weer een keer... want ik vind het nog steeds heel mooi!
      Ik ben nu meer aan het haken en naaien.
      Ik naai ook voor Veerle en dat is echt ontspanning voor mij:-)
      We hopen weer eens gauw tot ziens he!
      Liefs van Beppie

      Verwijderen
  8. Heel verrassend om jullie werk te zien!
    En wat een leuk idee: een vriendinnenband. Letterlijk maar ook figuurlijk een groot goed!
    Ze zijn allebei prachtig. Goed bezig jullie!
    Ook de kleuren zijn goed gekozen.
    Een groot compliment!!!
    Veel succes verder, ik ben benieuwd naar het vervolg.
    En natuurlijk ook naar de Franse lappen.

    Verdere beterschap gewenst Rian.

    Groet van Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Sari

    Leuk je reactie op de blog... en ja dit is nu de vriendinnen rol... zodra we weer als handwerkgroep bij elkaar mogen komen mogen jullie het in het echt zien.
    Ook het Fransje lapje gaat gestadig door en komt de volgende keer aan de beurt.
    Hopelijk dat ik verder mag herstellen maar denk dat dit tijd nodig heeft...bedankt voor het meeleven.

    Hartelijke borduur groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen