dinsdag 29 mei 2018

29 mei 2018

Het begin is er.... 
 
Ik bedoel met het begin aan het Noorse rolletje...
of rol...want er komt best wat op te staan...

In vond ik het moeilijk om er een begin aan te gaan maken...waar begin ik mee...wat wil ik er allemaal op gaan zetten...welke kleuren ga ik gebruiken...enz. enz. enz.

Vind ook de band vrij grof ..dus eerst maar eens begonnen over 2 draadjes..
Nu ga ik verder over op 1 draadje oei! oei! zou dit lukken?

De kleuren had ik in principe al uitgezocht...maar wat viel dit tegen...op crème had dit o zo mooi gestaan...maar helaas op de blauwe Noorse kleur is het elke keer weer op nieuw bekijken hoe komt het over...
Tjonge jonge daarin heb ik met toch echt wel op verkeken.

Maar goed ik heb A gezegd dus dan komt B toch!

De kleuren hebben we gehad...dan komt in gedachten  waar begin ik nu mee...ja met Noorwegen...ben begonnen schuin Noorwegen erop te zetten...daarna de hertjes...o zo leuk om dit te borduren...

Dan zie ik in mijn gedachten een van de vorige keren in Noorwegen ...ineens bij een verkeerslicht een Rendier langs de auto...zeer bijzonder. Dus vele Hertjes...Elanden  en Rendieren  enz. zullen er zeker op de Noorse rol komen te staan.
Foto's zijn niet scherp...genomen vanuit fotoalbum.

We hebben het een keer mee gemaakt dat we een roedel Rendieren zagen...we dachten dat het een kudde koeien waren...ineens zei mijn man, nu zie ik dat het toch Rendieren zijn...ik zei stoppen en gauw mijn fototoestel pakken met de grote lens...ik duik achter de auto in en riep steeds naar mijn man van... zijn ze er nog ? ja ze zijn er nog riep hij terug...eindelijk had ik de roedel in mijn lens prachtig...na een aantal min. zagen we iets verder op meerdere mensen stoppen met hun auto ...wij er naar toe...en zo konden we nog korter er bij komen...
Wat was dit uniek om zo`n roedel te mogen zien.
Ondertussen afgedwaald van het handwerken. De Noorse vlag kwam ineens in mijn gedachten en hij staat er al op...zo kom je tot een ontwerp....en? heb nog vele gedachten wat ik er op zou willen borduren.

Ga stoppen en straks verder in een volgende blog...over het boekje wat klaar is van Marijke, nog van de cursus van Joke...en een klein  boekje van Ditty...die komt ook bij Joke vandaan en was al ingebonden...alleen je moest er zelf iets op borduren...nou dat heeft Ditty gedaan...maar? nog even wachten.

En hier zijn de foto's van het boekje van Ditty.....

Hieronder het rolletje van Marijke... ik dacht een boekje... maar het is een rolletje geworden.
Ondertussen regent het hier pijpenstelen...heerlijk zowel voor de natuur als ook voor ons....het was wel heel warm vandaag...veel binnen gezeten...vandaar dat het borduren klaar is wat ik klaar wilde hebben voor de blog.

Allen een hartelijke borduurgroet van Rian
rvanderhoek@solcon.nl








5 opmerkingen:

  1. Een goed begin is het halve werk Rian .... fijn dat we weer kunnen reageren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer te lezen ma. En die Rendieren... dat is helemaal apart om die zo dichtbij te zien. Misschien komen jullie tijdens jullie vakantie weer zo'n kudde tegen :-) Groetjes van Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn dat er weer reacties geplaats kunnen worden... Bedankt . Gr Rian

    BeantwoordenVerwijderen